سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان؛

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیازمند برنامه‌های مدون است

اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه به نسل جوان بسیار اهمیت دارد و برای معرفی شهدا، شخصیت‌ها و قهرمانان استان باید تلاش شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نبی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت : برای فعالیت هر چه بهتر و بیشتر در حوزه دفاع مقدس و در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند برنامه‌های مدون و شایسته هستیم.

وی به لزوم مشارکت، تعامل و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی عضو این کمیته در برگزاری برنامه‌های مربوط به حوزه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: 

نبی‌زاده عنوان کرد: ۲۳ عضو دائم این شورا باید با اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری کنند و کار‌ها و اهداف بنیاد را پیش ببرند و در هر شهرستان هم یک شورای هماهنگی دفاع مقدس به ریاست فرماندار تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هنوز بسیاری از ارزش‌های دفاع مقدس ناشناخته مانده است و در این راستا هفت کمیته تخصصی آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس، کمیته هنری نمایشی و ادبیات دفاع مقدس، کمیته فرهنگی اجتماعی، رسانه‌ای، کمیته مرکز فرهنگی و یادمان‌ها در استان شکل گرفته و باید در شهرستان‌ها نیز تشکیل شود.

وی با اشاره به ابلاغ اساسنامه تشکیل شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به استان‌ها بیان کرد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط به منظور تسهیل اجرای مصوبات شورای هماهنگی بنیاد، آسیب شناسی وضع موجود در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترغیب و مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌ها نسبت به شناختن و شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس، بررسی و تصویب برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها با رعایت اولویت‌ها و تعیین نقاط جغرافیایی باقی مانده از دوران دفاع مقدس و احداث یادمان مربوطه از جمله وظایف این شور است.

نبی زاده برگزاری کنگره استانی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی را نمونه بارز همکاری و مشارکت برشمرد گفت: امیدواریم با مشارکت بیش از پیش دستگاه‌های عضو کمیته و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان بتوانیم هر چه بهتر و بیشتر در حوزه دفاع مقدس و در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

انتهای پیام/ک

بسیاری از ارزش‌های دفاع مقدس ناشناخته مانده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.