سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام شهیدی:

جنگ تحمیلی یک جنگ نابرابر بود

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه جنگ تحمیلی یک جنگ نابرابر بود، گفت: حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور در اختتامیه نخستین جشنواره رسم سرخ اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ با فرمان امام راحل کار خود را آغاز کرد.


بیشتر بخوانید؛ ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید هستند


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: زمانی که امام راحل دستور تشکیل این بنیاد را دادند و در حالی که جنگ هنوز شروع نشده بود، حدود ۳ هزار شهید داشتیم.

حجت الاسلام شهیدی اظهار کرد: بنیاد شهید با ۲ هدف رسیدگی به خانواده‌های ایثارگر و کار فرهنگی برای جامعه ایثارگر و فداکار ایران کار خود را شروع کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حدود ۷ ماه از انقلاب نگذشته بود که جنگ تحمیلی شروع شد، گفت: در این مدت توطئه‌های مختلفی در سطح کشور به وجود آمد که شهدایی را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی یک جنگ نابرابر بود، تصریح کرد: حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه حدود ۵۶۲ هزار نفر در جنگ تحمیلی جانباز شدند، بیان کرد: حدود ۴۳ هزار نفر در زندان های عراق بودند که بعد از ۸ سال آزاد شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از زمان پایان جنگ کار فرهنگی در بنیاد شروع شد، گفت: ما باید واقعیت‌های جنگ و ۴۰ سال انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان در معرض خطر است، اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند نسل جوان را از انقلاب بگیرند و همه‌ ما موظف هستیم جامعه را روشن و جوانان را آگاه کنیم.

حجت الاسلام شهیدی خاطرنشان کرد: همگی باید در زمینه اطلاع رسانی و اینفوگرافی کار کنیم و از روش های نو و جدید برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

انتهای پیام/

نسل جوان در معرض خطر است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.