سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی ۳۵۰ مکان مذهبی مازندران از گردشگران نوروزی

۳۵۰ مکان مذهبی مازندران در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری در ایام نوروز ۹۸ میزبان گردشگران و زائران هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در همایش توجیهی آموزشی هیأت‌های امنا و خادمین آستان مقدس امامزادگان و مساجد بین‌راهی مازندران با محوریت طرح نوروزی آرامش بهاری در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) گفت: بیش از ۵۰ مسجد بین‌راهی و ۳۰۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری در ایام نوروز ۹۸ میزبان گردشگران و زائران هستند.

وی با بیان اینکه در زمان حضور گردشگران در اماکن مذهبی استان باید خدمات مطلوب به زائران و مسافران داده شود، افزود: اوقاف در حد توان و بضاعت مالی که دارد خدمات رفاهی، فرهنگی و آموزشی را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: درب تمامی مساجد بین‌راهی مازندران در ایام نوروز باید به روی مسافران باز باشد تا حداقل در زمان برگزاری نماز‌های جماعت به نمازگزاران و مسافران خدمات ارائه شود.

حیدری با اشاره به وضعیت مدیریت مساجد، گفت: اوقاف به تنهایی متولی مساجد نیست بلکه دستگاه‌های مختلفی در مدیریت مسجد نقش دارند.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و خیرین در مدیریت امور فرهنگی و عمرانی مساجد تاکید کرد و افزود: مساجد بین‌راهی باید دارای بیمه بی‌نام باشند تا در مواقع حوادث مشکلی برای هیأت امنا ایجاد نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر جلوگیری از بی‌حجابی، بی‌بندوباری و رفتار‌های خلاف شرع اسلام در ایام نوروز در اماکن مذهبی استان تاکید کرد و ادامه داد: مسجد و محوطه امامزاده در ایام نوروز نباید اتاق خلوتی برای برخی افراد سودجو باشد.

وی گفت:ما با ایجاد فضای شاد و استفاده همه مردم از فضای معنوی اماکن مذهبی مخالف نیستیم بلکه همه آحاد جامعه را به بهره‌گیری از فضای معنوی بقاع متبرکه استان دعوت می‌کنیم.

حیدری بر اطلاع‌رسانی و نصب تابلو‌های راهنمایی مسیر دسترسی به مساجد بین‌راهی و بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری در مازندران تاکید کرد و گفت: نظافت مساجد بین‌راهی و بقاع متبرکه شاخص مازندران مهم‌ترین برنامه هیأت امنا و خادمین اماکن مذهبی باشد.

انتهای پیام/ک


آرامش بهاری در امام زادگان مازندران

برچسب ها: اوقاف ، امامزاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.