سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوک به بازار ارز پیامد‌های اقتصادی فراوانی دارد

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران گفت:طی یک ماه اخیر دوباره شاهد ورود شوک به بازار ارز و افزایش قیمت‌ها بودیم و بعید است دلار دوباره به کانال یازده هزار تومان برگردد.

 به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بعید است دلار دوباره به کانال یازده هزار تومان برگردد، گفت: طی یک ماه اخیر دوباره شاهد ورود شوک به بازار ارز و افزایش قیمت‌ها بودیم گرانی دلار در این مدت چند دلیل عمده داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش سفر‌های خارجی در پایان سال و بالا رفتن سطح تقاضا برای ارز اشاره کرد.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه برخی از واحد‌ها و نهاد‌ها نیز در ایام پایان سال پرداخت هزینه‌های ارزی خود را انجام می‌دهند، یادآور شد: این امر نیز به افزایش تقاضا برای ارز دامن می‌زند.

کاشفی دلیل دیگر بالا رفتن قیمت ارز را مصوبه فعال شدن مجدد کوله‌بری و فعالیت‌های مرزنشینی اعلام کرد وافزود: این مصوبه نیاز به ارز برای واردات کالا‌ها را افزایش می‌دهد و به محض تصویب آن شاهد اثراتش در بازار بودیم.

به گفته کاشفی افزایش هزار تا دو هزار تومانی قیمت ارز آن هم ظرف یک هفته پیامد‌های اقتصادی فراوانی دارد که باید جلوی آن گرفته شود اگر این اجازه داده شود که نرخ ارز بر اساس بازار آزاد تعیین شود، جلوی بسیاری از نوسانات گرفته خواهد شد.

انتهای  پیام/ز

 

بعید است دلار دوباره به کانال یازده هزار تومان برگردد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.