سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان رتبه نخست تولید گل گاوزبان در کشور

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اختصاص یارانه ۲ و نیم میلیون تومانی به توسعه هر هکتار کشت گل گاوزبان در اراضی شیبدار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر پارسافر مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از اختصاص یارانه ۲ و نیم میلیون تومانی به توسعه هر هکتار کشت گل گاوزبان در اراضی شیبدار خبر داد و گفت: اجرای این امر برای توسعه و افزایش تولید گل‌گاو زبان در گیلان است.

وی بابیان اینکه، در حال حاضر گیلان، رتبه نخست تولید گل گاوزبان کشور را دارد، افزود: بخش عمده این گیاه دارویی در ارتفاعات شهرستان رودسر کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال به دلیل قیمت بسیار خوب فروش این گیاه دارویی، گل گاوزبان کاران رغبت بیشتری برای کشت این گیاه داشتند و اراضی خود را توسعه دادند.

مهندس پارسافر با بیان اینکه بازار فروش گل گاوزبان گیلان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و مردم و مسافرین استقبال خوبی دارند، افزود: گل‌گاوزبان گیاهی آرام بخش و پولساز در گیلان است و توسعه کشت آن می‌تواند علاوه بر افزایش تولید، موجب رونق اقتصادی گیاهان دارویی استان شود.

وی گفت:در حال حاضر گل گاوزبان خشک بیش از ۲۵۰ هزار تومان در بازار‌های استان فروخته می‌شود و این بازار خوب موجب تولیدبیشتر این گیاه در سال آینده خواهد شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: گل گاوزبان علاوه بر این‌که به صورت خودرو در اراضی می‌روید به صورت صنعتی نیز کشت این گیاه در حال توسعه است.

 

انتهای پیام / ق

 

گیلان در تولید گل گاوزبان رتبه نخست کشوری را داراست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
masoud
۲۳:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
شهرستان رودسر بخش اشکورات، رتبه نخست کشور در تولید گل گاوزبان و فندق را داراست..ولی دریغ از یک کارخانه یا شرکت عمل آوری !! و به همین خاطر این دو محصول مهم به دلیل نبود کارخانه جات لازم به اسم استان های دیگر برندسازی میشه و عملا نامی از این منطقه برده نمیشود..و تمام دست رنج و تلاش کشاورزان عزیز این منطقه محروم ،عملا تو جیب دلالان میره..خواهشا تو رو خدا اگه میتونید صدای مارو به مسولین برسانید.