سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجمع ملی خانواده در کشور تشکیل می‌شود

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با بیان اینکه مجمع ملی خانواده در کشور تشکیل می‌شود گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی این ماموریت را به مجمع خیرین سپرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حبیب‌الله بوربور رئیس مجمع خیرین کشور  در نخستین نشست مجمع خیرین کرمان گفت: مجمع خیرین در کشور از هشت بنیاد تشکیل شده است و مجمع خیرین به هلال احمر هیچ وابستگی ندارد و زیرمجموعه هلال احمر نیست.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با بیان اینکه مجمع ملی خانواده در کشور تشکیل می‌شود گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی این ماموریت را به مجمع خیرین سپرده است.

وی با اشاره به اینکه هر انسانی که کار خیر می‌کند اولین اثرش بر روی خود انجام‌دهنده کار خیر است بیان کرد: کمک به دیگران در ذات تمام موجودات عالم وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با بیان اینکه برای تشکیل مجمع خیرین خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان فرمودند که به مردم مراجعه کنید گفت: دو سال است که مجمع خیرین کشور تشکیل شده است.

وی افزود: در چند ماه گذشته رهبر معظم انقلاب چند فرمان برای حل مسائل اجتماعی در کشور دادند و مجمع ملی خانواده در کشور تشکیل می‌شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی این ماموریت را به مجمع خیرین سپرده است.

بوربور با بیان اینکه امیدواریم که در استان کرمان نیز مجمع خیرین کرمان تشکیل و بتواند موثر واقع شود گفت: کار مجمع خیرین در استان‌ها اولویت‌بندی و نیازسنجی هر منطقه است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره به اینکه بعضی مواقع در شرایط بحران قرار می‌گیریم بیان کرد: با وجود مجمع خیرین می‌توانیم یک بحران را با سرعت به پایان برسانیم.

در این جلسه محمدصادق بصیری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: کمک به مردم بخش مهمی از ایمان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آثار احسان کردن به احسان‌کننده برمی‌گردد افزود: فقر اجتماعی و شرایط اقتصادی را باید در نظر گرفت و بدانیم هر اقدام خیری که در جامعه انجام می‌دهیم در واقع خیر در مسیر زندگی خودمان است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه استان کرمان یک استان بسیار بزرگ است که مسائل اجتماعی خاص خود را دارد تصریح کرد: در حاشیه شهر‌ها و در مناطق کم‌برخوردار استان به شدت نیازمند حضور و کمک خیران هستیم.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد و بین‌المللی است گفت: هلال احمر در سراسر دنیا در حال خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان و محرومان است.

وی با بیان اینکه ایران جزو کشور‌های برتر در جمعیت‌های ملی دنیا است عنوان کرد: جمعیت هلال احمر صرفا در حوزه امداد و نجات فعالیت نمی‌کند و در حوزه درمان و توانبخشی کار‌های زیادی در جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

وی گفت: ما در هلال احمر آموزش‌های همگانی و کمک‌های اولیه را در اولویت کاری داریم.

وی با بیان اینکه امروز بعد از سازمان جوانان، جمعیت هلال‌احمر بیشترین جوان را جذب خود کرده و خدمات ارائه می‌دهد افزود: تمامی خدمات جمعیت هلال احمر داوطلب محور است.

فلاح با اشاره به ماموریت‌هایی که در حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر انجام شده است گفت: نخستین ماموریت ما شناسایی، جذب و بهره‌گیری از خدمات این افراد با نگاه انسان دوستانه و بشردوستانه است.

وی با بیان اینکه سازماندهی توان داوطلبان و بسترسازی لازم برای ارائه خدمات داوطلبان از دیگر وظایف جمعیت هلال احمر است افزود: خیرین زیادی در استان کرمان در حال خدمت‌رسانی وجود دارد که ضرورت ساماندهی و هماهنگی این خیرین در شرایط امروز برای تعیین اولویت‌های استان احساس می‌شود و ضرورت دارد.

نخستین مجمع خیرین صبح امروز و با حضور بوربور رئیس مجمع خیرین کشور و بصیری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان در سالن اجتماعات ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شد.
انتهای پیام/ی

تشکیل نخستین مجمع خیرین در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.