سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

بیش از ۹۷ درصد افراد در خراسان رضوی با سواد هستند

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۹۷ و ۳ دهم درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال این استان باسواد هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مصطفی اسدی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور در مراسم گشایش سه مرکز یاددهی و یادگیری در کاشمر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۳ مرکز یاددهی و یادگیری در خراسان رضوی افتتاح شده است که امیدواریم تا پایان سال به ۱۰۰ مرکز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه اول کشور را در زمینه تعداد مراکز یادگیری و یاددهی به خود اختصاص داده است، افزود: یک پنجم مراکز یادگیری و یاددهی کشور در خراسان رضوی قرار دارد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در مراکز یادگیری و یاددهی دو نوع آموزش مهارتی نظری شامل سبک زندگی و حقوق شهروندی و عملی شامل قالیبافی و کیف دوزی آموزش داده می‌شود، گفت: کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مراکز یاددهی برگزار می‌شود و افراد می‌توانند پس از دریافت گواهینامه وام خود اشتغالی بین سه تا پنج میلیون تومان و در صورت استمرار بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

اسدی افزود: به هر نوع مهارتی که منجر به اشتغال و ایجاد کسب و پیشه شود و امکان آموزش در داشته باشد مجوز فعالیت داده می‌شود.

در این مراسم سه مرکز یاددهی و یادگیری در شهر کاشمر و روستای‌های فروتقه و قوژد این شهرستان افتتاح شد.

انتهای پیام//م. ن
 

خراسان رضوی، رتبه نخست کشور در تعداد مراکز یادگیری و یاددهی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.