سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز امیدواری پمپئو برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی در روزهای آتی

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد در هفته‌های آینده نماینده‌ای از سوی این کشور به کره شمالی اعزام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) ابراز امیدواری کرد در هفته‌های آینده این کشور نماینده‌ای را به کره شمالی اعزام کند. این سخنان پمپئو در حالی بیان می‌شود که گفتگو‌های رو در روی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون چند روز پیش در هانوی ویتنام بدون رسیدن به توافق ناتمام ماند.

مایک پمپئو روز گذشته در آیوا گفت: «امیدوارم به مذاکرات برگردیم، امیدوارم تیمی را در هفته‌های آینده به پیونگ‌یانگ اعزام کنیم، هرچند هنوز تضمینی در این خصوص ندارم». او در ادامه افزود: «در حال کار بر روی منافع مشترک دو کشور هستم».

دومین نشست مقامات عالی آمریکا و کره شمالی به منظور امضای توافقنامه خلع سلاح پیونگ‌یانگ، روز پنجشنبه در ویتنام با شکست روبه‌رو شد. ترامپ در پایان این نشست اعلام کرد: «گاهی اوقات باید پیاده بروید و این بار نیز یکی از این موارد بود».

دو طرف دلایل مختلفی را برای شکست مذاکرات بیان کردند. ترامپ پس از مذاکرات گفت رهبر کره شمالی اصرار داشت که آمریکا همه تحریم‌ها را بردارد بدون اینکه آن‌ها تعهداتشان را برای از بین بردن زرادخانه بطور کامل اجرا کنند. از طرفی، نشست هانوی زمانی برگزار شد که یک کمیته کنگره آمریکا به رهبری دموکرات‌ها در حال پرسش از مایکل کوهن، وکیل پیشین ترامپ بود. کوهن، رئیس پیشین خود را یک نژادپرست، فریبکار و متقلب توصیف کرد. ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد این جلسه استماع ممکن است در نتیجه نشست هانوی تاثیر گذاشته باشد.

وی در پیامی توییتری در این باره نوشت: «مصاحبه دموکرات‌ها در جلسات استماع علنی با یک دروغگوی فریبکار و مجرم، آن هم زمانی که نشست هسته‌ای بسیار مهم با کره شمالی در حال برگزاری است، احتمالا به معنای یک افول جدید در عرصه سیاست آمریکا است و امکان دارد در رقم خوردن «پیاده‌روی» نقش داشته باشد. هرگز زمانی که رئیس‌جمهور در خارج از کشور است، چنین اقدامی نباید انجام شود. این کار مایه شرم است!»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.