سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور جمعی از علما و مسئولان کشوری و استانی؛

تربت ضریح امام رضا (ع)، سرمه‌ی چشم عاشقان شد/ مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) غبارروبی شد+ تصاویر

 آیین غبارروبی ضریح مطهر و مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) امروز برگزار شد.
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،در این مراسم معنوی که صبح امروز برگزار شد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل، آیت الله حاج سید حسن مرتضوی شاهرودی از اساتید حوزه علمیه، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی و مسئولان کشوری و استانی، ضریح مطهر و مضجع منور حضرت رضا (ع) را غبار روبی و عطرافشانی کردند.


در این آئین پرفیض و روحانی در حالی که آوای جان بخش کلام الهی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فضای حرم مطهر را عطرآگین کرده بود، حاضران در حریم دوست در مسجد بالا سر مبارک به زانوی ادب نشسته و با چشمانی اشکبار با مولای خود نجوا کردند.

مراسم غبارروبی با گشودن درب ضریح مطهر آغاز و نذورات مردمی داخل ضریح که نشانة عشق و ارادت شیعیان جهان به محضر مبارک حضرت رضا (ع) است خارج و در بسته‌های مخصوص به خزانة آستان قدس رضوی منتقل شد.

در ادامه حجت الاسلام رئیسی، آیت الله علم الهدی، آیت الله عاملی و آیت الله مرتضوی با ورود به داخل ضریح مطهر، ضمن تعویض روپوش سنگ مضجع منور، تمامی قسمت‌های داخلی ضریح را غبارروبی کرده، با گلاب ناب شستشو داده و سپس به نماز ایستادند.

در پایان این مراسم که حدود دو ساعت به طول انجامید، خادمان بارگاه ملکوتی حضرتش در‌های ورودی حرم مطهر را گشودند تا زائران و مجاوران، مضجع منور حضرت را در حلقه توسل و دعا به آغوش کشند.

غبارروبی از آیین‌های دیرین حرم مطهر رضوی است، که معمولا چند بار در سال با حضور مراجع تقلید، آیات عظام و شخصیت‌های کشوری و استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام//آ. ف


مراسم غبارروبی از حرم مطهر رضوی برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.