سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منابع طبیعی تنها با کمک مردم حفظ می‌شود/فرسایش سالیانه ۹ تن خاک

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت:۴۰۰ سال طول می‌کشد تا یک سانتی متر خاک تشکیل شود.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست خبری امروز گفت:با توجه به اینکه سالیانه ۹ تن فرسایش خاک صورت می‌گیرد و ۴۰۰ سال طول می‌کشد تا یک سانتی متر خاک تشکیل شود،باید نسبت به حفظ این منبع گرانقدر تلاش کنیم.

وی با اشاره به بهره برداری نامناسب دامداران از مراتع گفت: مراتعی که تعلیف نشود از نظر کیفیت ارزش ندارد، اما باید برای بهره برداری مناسب عشایر و دامداران برنامه ریزی داشته باشند.

وی افزود: آموزش در این امر مهم‌ترین رکن است کما اینکه این برنامه در حال اجراست و، اما باید افزایش پیدا کند چرا که تنها با مردم می‌توانیم منابع طبیعی را حفظ کنیم.

کولانی با اشاره به همکاری ۲۵۰۰ کارشناس کارشناس ارشد و دکترا در بحث تعاونی‌ها گفت: ۲۱۰ شرکت تعاونی با منابع طبیعی ارتباط دارند.

وی گفت: توانمند سازی جوامع محلی را برای جلوگیری از قطع درختان در حال انجام است تا با ایجاد اشتغال برای افراد مانع از بین رفتن درختان بلوط شویم.

کولانی گفت: اقدامات آبخوان داری و آبخیز داری مانع مهاجرت روستاییان به شهر می‌شود و در ۱۴ نقطه حوزه بندی آبخیزداری انجام شده تا روستا‌هایی که دچار خشکسالی شدن یا مشکلات در حوزه آب دارند با رفع این مشکل اشتغال دوباره انان را فراهم شود.

 

انتهای  پیام/ز

توانمند سازی  جوامع محلی را برای جلوگیری از قطع درختان

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.