سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی؛

تامین میوه‌های شب عید مردم در آذربایجان غربی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:با هدف تامین میوه شب عید مردم، مقرر گردید ۳ هزار تن پرتقال و سیب در استان ذخیره سازی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،علیرضا محمودی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: امسال در راستای تنظیم بازار میوه شب عید و مقابله با افزایش قیمت‌ها و گران فروشی، اکیب مشترکی متشکل از استانداری، اداره کل استاندارد، جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، صنعت و این سازمان جهت بررسی و بازدید از کیفیت میوه‌های شب عید و وزن نمودن جعبه میوه‌ها تشکیل شده است تا فروشنده گان هنگام فروش میوه بصورت خالص و با کم کردن وزن تعیین شده جعبه ها، میوه‌ها را بفروشند.
 
محمودی ضمن تصریح اینکه با هدف خالص فروشی، وزن جعبه خالی سیب درختی دو ردیفی ۵۰۰ گرم و سه ردیفی ۵۷۰ گرم تعیین شده است، تاکید کرد: فروشندگان موظف هستند هنگام فروش میوه وزن تعیین شده برای جعبه خالی را کم کرده و میوه بفروشند که در غیر اینصورت و مشاهده خلاف این امر مردم عزیز آن را گزارش دهند تا با متخلفین برخورد گردد.
 

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای تنظیم میوه شب عید امسال برای استان سهمیه تخصیصی ۳ هزار تن پرتقال و یک هزار تن سیب می‌باشد که از این مقدار تاکنون ۷۰۰ تن پرتقال و ۹۱۰ تن سیب درختی در سردخانه‌های سرداب برای تامین میوه شب عید مرکز استان، بزرگ آباد برای تامین میوه شب عید جنوب استان و دو سردخانه سلماس و خوی برای تامین میوه شب عید شمال استان ذخیره سازی شده است.

اجرای طرح ویژه کنترل بازار نوروز در آذربایجان غربی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین به اجرای طرح ویژه کنترل بازار نوروز نیز اشاره کرد و اظهار نمود: طرح کنترل بازار نوروز با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، ایجاد زمینه مناسب برای تامین مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی در استان اجرا می‌شود.

محمودی ادامه داد: این طرح شامل دو مرحله می‌باشد که مرحله اول مقدماتی و شامل هماهنگی و اطلاع رسانی که از ۲۵ دی ماه آغاز و ۳۰ دی ماه به اتمام رسید.

وی با اظهار اینکه مرحله دوم طرح کنترل بازار نوروز عملیاتی و اجرایی بوده و از یکم بهمن ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت؛ بیان کرد: در این مرحله بر روند قیمت نان، لبنیات (شیر، ماست، پنیر)، گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه (سیب، پرتقال و ...)، پوشاک، کیف، کفش، آجیل و خشکبارفروشی، شیرینی جات، روغن موتور، مواد شوینده، تایر خودرو و فعالیت خدماتی شرکت‌های مسافرتی، هوایی، زمینی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون و برون شهری، اماکن تفریحی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحد‌های اقامتی، غذاخوری ها، رستوران‌های بین شهری، انبار‌های و میادین میوه وتره بار خشکشویی و قالی شویی نظارت و کنترل خواهند شد.

محمودی اظهار کرد: در بازه زمانی ذکر شده تاکنون ۱۵ هزار و ۲۲۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی انجام شده است که از این تعداد یک هزار و ۸۷ مورد منجر به تشکیل پرونده با یک هزار و ۲۳۱ نوع تخلف به ارزش ریالی بیش از ۹۵ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال شده است؛ که جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده اند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: عمده بازرسی کالا‌های انجام شده مربوط به انواع نان با ۱۵ درصد، پوشاک، کیف و کفش با ۱۶ درصد و مواد پروتئینی با ۱۱ درصد می‌باشد. همچنین عمده پرونده‌های تشکیل شده به ترتیب شامل کیف و کفش ۲۳ درصد، انواع نان ۱۹ درصد و خدمات عمومی ۱۱ درصد است.

وی در خصوص ارزش ریال جرایم صادره که به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال شده اند نیز گفت: خدمات عمومی ۱۶ درصد، اقلام پروتئینی ۴ درصد و پوشاک، کیف و کفش نیز ۲ درصد جرایم صادره را شامل می‌شوند.

محمودی در خاتمه با اظهار اینکه ستاد‌های خبری سازمان (۱۲۴) در دو شیفت برای دریافت شکایات تلفنی و حضوری و اعلام به موقع به بازرسان جهت رسیدگی فعال می‌باشند گفت: در بازه زمانی ذکر شده ۱۹۴ مورد گزارش مردمی بصورت تلفنی، حضوری و کتبی دریافت شده است که از این تعداد به ۴۶ درصد آن رسیدگی شده که ۱۷ درصد متخلف شناخته شده و منجر به تشکیل پرونده شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.