سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان:

نسخه نویسی الکترونیکی گامی مهم در کاهش هزینه‌های درمانی است

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیکی گامی مهم در راستای کاهش هزینه‌های درمانی در استان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر محمد صفدری مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در موسسات درمانی می‌تواند از میزان مراجعات و دریافت دارو‌های تکراری بیمه شدگان جلوگیری کند که این امر در کاهش هزینه‌های درمانی بیماران و هزینه‌های سازمان نقش مهمی دارد.

وی گفت: هم اینک برنامه نسخه نویسی الکترونیکی به صورت پایلوت از سراوان آغاز و بعد از گذشت ۶ ماه از این طرح، از سال آینده در کل استان اجرایی می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: باید زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در مطب‌های پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز درمانی فراهم شود تا بتوان در کل استان نسخه نویسی الکترونیکی را در بحث سرپایی اجرایی کرد.
وی بیان کرد: در بحث بستری این طرح از اول اسفند در سراسر سیستان و بلوچستان اجرایی و بیماران برای بستری شدن نیازی به دفترچه بیمه ندارند.
صفدری گفت: برنامه ریزی باید به گونه‌ای صورت گیرد که نظام سلامت جامعه با اجرای برنامه الکترونیکی نسخه نویسی به سمت هدفمند سازی پیش رود و با الکترونیکی شدن سیستم دریافت و پرداخت خدمات درمانی علاوه بر کاهش هزینه‌های درمانی کیفیت خدمات را ارتقا دهیم.
وی افزود: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی اطلاعات بیماران بصورت شفاف در دسترس قرار می‌گیرد و در سریعترین زمان به بیماران خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی رسیدگی اسناد پزشکان و موسسات درمانی در سریعترین زمان و کمترین هزینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پزشکان و موسسات طرف قرارداد به اسناد و مطالبات خود سریعتر دسترسی پیدا خواهند کرد.

وی گفت: بیمه سلامت تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات و چالش‌ها به منظور ارائه خدمات درمانی به جامعه بیمه شدگان و موسسات درمانی در دستور کار خود قرار داده که با ایجاد نسخه نویسی الکترونیکی رویکرد سلامت محوری را در جامعه راه اندازی خواهد کرد.

صفدری افزود: از تمامی پزشکان و موسسات درمانی درخواست می‌شود با این سازمان همکاری لازم را داشته و بیماران را از طریق سامانه نسخه نویسی الکترونیکی پذیرش کنند.

انتهای پیام/ع

نسخه نویسی الکترونیکی در  سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.