سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا، کوبا را به اتهام حمایت از ونزوئلا تحریم می‌کند

واشنگتن تصمیم دارد به علت حمایت کوبا از دولت قانونی ونزوئلا و مخالفت با کودتای آمریکایی، تحریمهای شدیدی علیه مقامات این کشور اعمال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا در ادامه تلاشهای خود برای سرنگونی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا تصمیم دارد تحریمهای شدیدی علیه دولت کوبا اعمال کند که از حامیان اصلی دولت ونزوئلا است.

پایگاه شبکه «فاکس نیوز» این خبر را به نقل از منبع آگاه در شورای امنیت ملی دولت آمریکا منتشر کرد و افزود تحریمهای جدید علیه مقامات کوبا «بسیار شدید و فلج‌کننده» خواهد بود.

خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خطاب کرد و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

کوبا، چین، روسیه، ترکیه و دیگر کشورها ضمن محکومیت کودتای آمریکایی در ونزوئلا حمایت خود را از دولت قانونی نیکلاس مادورو اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.