سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد:

افزایش فوتی‌های حوادث ترافیکی/ تصادفات جاده‌ای هر نیم ساعت یک بار جان یک نفر را می‌گیرد

حریرچی گفت: طی ۲ سال گذشته آمار فوتی‌های حوادث ترافیکی به میزان هشت دهم درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح ترافیکی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: تلفات حوادث جاده‌ای تا دی ماه ۹۷، ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است و هر نیم ساعت یک بار متأسفانه یک نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت می‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه تعداد مصدومان و معلولان حوادث ترافیکی چندین برابر آمار فوت شدگان است و حوادث ترافیکی سومین عامل سال‌های از دست رفته عمر افراد در ایران محسوب می‌شود.

حریرچی ادامه داد: متأسفانه در ایران سومین عامل مرگ و میر بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها حوادث ترافیکی است و در دنیا سال‌های از دست رفته ارقامی ۲ رقمی است و حتی کشور‌های اسکاندیناوی در حال برنامه‌ریزی برای به صفر رساندن مرگ و میر‌های ناشی از حوادث جاده‌ای هستند.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با انجام مراقبت‌های خوب و انتقال مناسب بیماران اقدامات خوبی در زمینه کاهش مصدومان ترافیکی داشته‌ایم، اما طی ۲ سال گذشته آمار فوتی‌های حوادث ترافیکی به میزان هشت دهم درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: رتبه ما بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی به طرز چشمگیری از نظر کاهش مرگ و میر ارتقا پیدا کرده است.

۴۰ درصد حوادث جاده‌ای به نقاط حادثه‌خیز مربوط است

حریرچی اضافه کرد: ۴۰ درصد از حوادث جاده‌ای مربوط به نقاط حادثه‌خیز است و بقیه آمار حوادث مربوط به تک سرنشینی خودرو‌ها و خواب آلودگی آن‌هاست.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: تا زمانی که حمل و نقل عمده ما جاده‌ای باشد تلفات حوادث ترافیکی وجود دارد، زیرا راننده تک سرنشین توأم با خواب‌آلودگی، غذا خوردن است و همین مسئله باعث بروز تصادفات جاده‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
پرايد صندوق دار = موتورسيكلت = ارابه مرگ