سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهدا و جانبازان عزت و آبرو را در جامعه ایران اسلامی نهادینه کردند

فرماندار هشترود با بیان اینکه شهدا و جانبازان عزت و آبرو را در جامعه ایران اسلامی نهادینه کردند، گفت: همه مردم ایران آزادی و امنیت خود را مدیون شهدا و جانبازان هستند و ما باید قدردان از جان گذشتگی‌های این بزرگواران باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امینیان فرماندار هشترود در اولین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مزار شهدای گمنام هشترود نیازمند مناسب سازی و توجه بیشتر بوده و باید هر چه سریعتر کار ساماندهی آن شروع شود.

وی افزود: شهدا با تاسی از رفتار حضرت سیدالشهدا (ع) برای اعتلای نام ایران، در جبهه‌های جنگ با دشمن جنگیدند و در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های امام راحل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی اظهار کرد: شهرداری، فرمانداری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌های پیام نور و آزاد، اداره ارشاد اسلامی، بخشداری نظر کهریز، بخشداری مرکزی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی بیشترین همکاری را با بنیاد شهید دارند و سایر ادارات نیز باید بیش از پیش در خدمت خانواده‌های شهدا و جانبازان باشند.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: اولویت دادن به ایثارگران و خانواده‌های شهدا در کلیه منابع مالی و امکانات یک وظیفه است و باید بیشتر به این مسئله پرداخت شود.

مهدی تقیون اضافه کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تصویب شده و در آینده نزدیک اجرائی خواهد شد و سند جامع خدمات رسانی به رزمندگان نیز در مرحله تصویب قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ۲۶ درصد از پست‌های مدیریتی استان در اختیار فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان می‌باشد.

محمدی شهردار هشترود نیز در این جلسه از نصب تندیس سه شهید شهردار در هشترود خبر داد و گفت: در فصل کاری آینده، تندیس سه نفر از شهیدان بزرگوار آقا مهدی باکری، مسعود کفیل افشار و فولاد محمد زاده در اماکن مختلف هشترود جا گذاری خواهد شد.

وی افزود: اگر ادارات دخیل در ساماندهی مزار شهدای گمنام با شهرداری و بنیاد شهید همکاری داشته باشند مجموعه شهرداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن هم گلزار این شهدای بزرگوار را ساماندهی خواهد کرد و هم راه گلزار را آسفالت ریزی خواهد نمود، اما متاسفانه اداره راه و شهر سازی هشترود در این مورد با شهرداری همکاری نمی‌کند و نسبت به مناسب سازی این محل و راه مورد نظر بی تفاوت است.

وی یادآور شد: ۲۰ درصد از کل اعتبارات شهرداری هشترود صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود و مجموعه شهرداری در سر کشی از خانواده‌های شهدا و رسیدگی به وضعیت جانبازان و ایثارگران پیش قدم است.

 

انتهای پیام/ش

نصب تندیس سه شهید شهردار در هشترود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.