سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت تخت‌های اقامتی یزد افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: تا پایان امسال، با بهره برداری از ۱۵ طرح گردشگری در استان، ظرفیت تخت‌های اقامتی یزد به ۱۰ هزار مورد می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه از ابتدای سال، تاکنون ۶۰ طرح گردشگری در استان یزد افتتاح شده است، گفت: برای نوروز ۹۸ در سطح استان، ۵۷۹ تخت در مهمانپذیرها، ۹۰ تخت در هتل آپارتمان‌ها، هزار و ۷۳۶ تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، ۲۸۰ تخت در کمپ‌های کویرنوردی، ۱۴۰ تخت در مجتمع‌های گردشگری و ۳ هزار و ۸۰۰ تخت نیز در تاسیسات گردشگری برای رفاه حال مسافران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مجموع ظرفیت اسکان موجود در سایر مکان‌های قابل استفاده از جمله خوابگاه‌ها، مهمانسرا‌های ادارات، نیز ۲۵ هزار نفر است.

فاطمی ظرفیت اسکان در خانه‌های مسافر را نیز ۱۰ هزار نفر و در مدارس را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش ارائه شده، امسال ظرفیت اسکان در مدارس درمقایسه با پارسال ۵ هزار نفر کاهش داشته است.

آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز ۹۸ در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز ۹۸ گفت: ناجا در ۳۰۰ پایگاه، هلال احمر در ۱۸ پایگاه ثابت و سیار، اورژانس پیش‌بیمارستانی در ۵۳ واحد، درمانگاه‌های فعال بخش خصوصی در ۳۰ نقطه، راهدارخانه‌ها در ۱۵ نقطه و کیوسک‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی نیز در ۵۰ نقطه در ایام نوروز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

وی یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز، ۲۰ شورای حل اختلاف و ۲۰ قاضی کشیک، مشکلات و مسائل مردم و مسافران نوروزی را حل و فصل خواهند کرد.

فاطمی از جانمایی سفره هفت سین در ۹۸ نقطه از سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: در نوروز ۹۸ همچنین ۲۰۰ سرویس بهداشتی موقت، ۲۰ حمام عمومی، ۶۰۰ مکان برای اقامه نماز و ۱۰۰ مسجد به صورت شبانه روزی به مسافران خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.