سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳۰ مقاله به کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی ارسال شد

نخستین کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی با حضور جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی و محققان برجسته دینی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی رجوعیدبیر علمی نخستین کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی که با حضور جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی و اندیشمندان و محققان برجسته دینی در داخل و خارج از کشور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: دبیرخانه این کنفرانس در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) تشکیل شد و مقالات متعددی از کشور‌هایی همچون عراق، لبنان، هند و فرانسه به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده، از این رو نظرات مختلفی را در حوزه‌های گوناگون درباره تربیت دینی دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: ۱۵ عضو هیئت علمی دانشگاهی در جلسات مختلف به بررسی ۲۳۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس پرداختند که ۱۵۰ مقاله به صورت منتخب و چکیده مجله انتخاب و به چاپ رسیده است.

دبیر علمی نخستین کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی یکی از ویژگی‌های این کنفرانس را مشارکت فعال ۲۵ نهاد معتبر علمی – دانشگاهی در داخل و همکاری ۸ مرکز علمی و بین‌المللی دانست و گفت: دانشگاه‌های امام رضا (ع)، علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از نهاد‌های همکار داخل کشور و حوزه‌های علمیه سراسر کشور، جامعه‌المصطفی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، وزارت آموزش و پرورش و... از مشارکت کنندگان این همایش هستند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) هم در این جلسه گفت: ۵ پیش نشست برای این همایش برگزار شد که آبان ماه سال جاری در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، آذرماه در کشور لبنان، دی ماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی و پیش نشست بعدی در بهمن ماه در کشور هندوستان برگزار شد.

وی مقالاتی که در قالب مطالعات نظری و تجربی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده را ماحصل مطالعات علمی و تجربی دانست و افزود: ارائه مقالات برتر دینی در برخی از مدارس و نهاد‌ها و دریافت مقالات از کشور‌های فرانسه، عراق، هند، مالزی و لبنان را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این کنفرانس ذکر کرد.

این کنفرانس بین‌المللی طی دو روز در تاریخ ۱۳ و ۱۴ اسفندماه سال جاری در حال برگزاری است که در ۸ نشست تخصصی ۵ تجربه ارائه خواهد شد. همچنین ۸ سخنرانی کوتاه از شخصیت‌هایی که دارای یک تجربه در حوزه تعلیم و تربیت دینی هستند از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این رویداد بزرگ است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

نخستین کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی آغاز به کار کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.