سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویداد ۱۴ فروردین ظرفیت خوبی برای معرفی شهرستان اسفراین است

فرماندار اسفراین گفت: برگزاری مسابقات کشتی با چوخه ۱۴ فروردین در گود زینل خان اسفراین باید ظرفیت خوبی برای معرفی شهرستان اسفراین باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، طاهر رستمی فرماندار اسفراین در نشست هماهنگی و برنامه ریزی ستاد کشتی با چوخه ۱۴ فروردین در شهرستان اسفراین گفت: رویداد ورزشی د ۱۴ فروردین ۹۸ باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که عایدی از این رویداد نصیب اسفراین و منطقه شود.

وی یکی از مؤلفه‌های نشاط اجتماعی ، ورزش در ابعاد مختلف بویژه ورزش‌های همگانی و بومی و محلی عنوان کرد و افزود: متولیان بخش فرهنگ ، هنر و ورزش بایستی با همراهی و همکاری یکدیگر در مسیر افزایش فضا‌های ورزشی و هنری حرکت کنند تا بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

رستمی گفت: با توجه به رکورد‌های ورزشی که در شهر اسفراین در خصوص کشتی با چوخه در سالیان اخیر بوده به همت مجموعه مدیران و پهلوانان و دلسوزان شهرستان گام‌های مؤثری در خصوص ماندگاری این ورزش مردمی برداشته شده است.

فرماندار اسفراین بیان کرد: باید از این آیین برای معرفی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به خوبی استفاده کرد و در این راه به کمک خبرنگاران رسانه‌ها برای ایجاد موج خبری نیازمندیم.

وی بر تداوم مردمی بودن این رویداد ورزشی تاکید کرد و گفت: رمز ماندگاری کشتی باچوخه ۱۴ فروردین از دیرباز تا کنون، مردمی بودن آن بوده که باید این رویکرد حفظ شود.

فرماندار اسفراین گفت: پیگیر ارتقای سطح مسابقات کشتی با چوخه ۱۴ فروردین از ملی به بین المللی هستیم و امیدواریم با حمایت استاندار خراسان شمالی و تلاش مدیران شهرستان، این امر در مسابقات ۱۴ فروردین ۹۸ محقق شود.

گفتنی است: همه ساله طبق سنتی دیرین مسابقات کشتی باچوخه در ۱۴ فروردین با حضور نام آوران این ورزش سنتی از سراسر کشور در گود چشمه زینل خان اسفراین برگزارمی شود و حدود ۵۰ هزار تماشاگر آن را از نزدیک تماشا می‌کنند.

انتهای پیام / ب

برگزاری کشتی باجوخه ۱۴ فروردین ۹۸ در اسفراین

برچسب ها: کشتی باچوخه ، نوروز 98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.