سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق: اجازه نمی‌دهیم فلسطین همچون یک زندانی بی‌پناه در قید زندانبان غاصب تنها بماند

رئیس پارلمان عراق با تاکید بر ضرورت تشکیل نشستی میان مقامات کشور‌های عربی در فلسطین، اعلام کرد این کشور‌ها فلسطینیان را تنها نخواهند گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونیوز، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، با حمایت قاطع از قضیه فلسطین، گفت کشورهای عربی فلسطین را در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی تنها نخواهند گذاشت.

او در بیست و نهمین کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عربی در اردن، برگزاری چنین کنفرانسی را سبب انسجام در برابر چالش‌ها و شرایط سخت منطقه‌ای، به ویژه انسجام و همدلی درباره قضیه فلسطین و مسجدالاقصی دانست و گفت: منطقه ما در میان موجی از بحران‌های عمیق، تنش‌های ادامه‌دار و خطرات متعدد قرار گرفته است و چنین شرایطی می‌طلبد از مسائلی که می‌تواند سبب تقویت نومیدی شود، پرهیز کنیم زیرا نتیجه نومیدی‌ها گرایش به تندروی و تروریسم، به خطر انداختن ثبات منطقه و تضعیف امید‌ها در رسیدن به وضع مطلوب برای مردم و کشور‌های منطقه است.

رئیس پارلمان عراق افزود: متاسفانه در چنین شرایطی همچنان در مسیر تحولات پیچیده و تنش‌های گوناگون در منطقه گام بر می‌داریم. این روند موجب می‌شود با وجود گذشت زمان، باز هم جدی‌ترین قضیه از نگاه افکار عمومی عربی (قضیه فلسطین) موقعیت دشواری داشته باشد و جایگاهش پس از دهه‌ها دستخوش تغییر نشود. نتیجه چنین سیاستی این است که آن بخش از مردمی که جهت رسیدن به حق قانونی خود در داشتن کشور مستقل به پایتختی قدس شریف تلاش می‌کنند، همچنان با همان مشکلات مواجه باشند بدون اینکه مشکلاتشان به راه حل واقعی برسد.

الحلبوسی اضافه کرد: متاسفانه رژیم غاصب اسرائیل همچنان به تلاش برای تحمیل شرایط بر فلسطینیان ادامه می‌دهد و بر اساس عادت، با تداوم روزانه اقدامات تروریستی علیه مردم فلسطین، قوانین بین‌المللی را مخدوش می‌کند، تمامی تعهداتش را نادیده می‌گیرد و اصول حقوق بشر و قانون بین‌المللی حقوق بشر را در سطحی گسترده نقض می‌کند.

او در ادامه سخنانش افزود: این حق مردم فلسطین است که در تمامی اراضی فلسطین، کشوری مستقل به پایتختی قدس داشته باشند، این حق تاریخی آنان است و سخنی جانبدارانه تلقی نمی‌شود. امروز بر ما فرض است در چارچوب راهبرد مشترک و پویا با هدف تضمین استیفای این حق و حمایت از گام‌های عملی جهت رسیدن به آن، پویاتر از گذشته مواضع شفاف و دوراندیشانه اتخاذ کنیم. ما به عنوان روسای پارلمان و نمایندگان مردم وظیفه داریم از هیچگونه تلاشی برای پایان دادن به سیاست‌های رژیم غاصب اسرائیل که نشان داد در پی نابودی هویت قدس است، فروگذار نکنیم. ما در برابر تمامی تدابیر جانبدارانه از اسرائیل، که هدف آن‌ها نیز تحمیل چنین شرایط نامطلوبی بر مردم فلسطین است، وظایفی داریم.

رئیس پارلمان عراق تصریح کرد: با توجه به آنچه متذکر شدم تاکید می‌کنم موضع مردم، دولت و پارلمان عراق در قضیه قدس، موضع متحدی است. مردم عراق در نگرش به این قضیه سرنوشت‌ساز و تاریخی دیدگاه ثابت دارند، دیدگاهی که هرگز تغییر نخواهد کرد. ما خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف هستیم.

رئیس پارلمان عراق در ادامه از رؤسا و اعضای اتحادیه پارلمان‌های عربی خواست با هدف اینکه پیام این اتحادیه به صورت واضح و صریح به گوش غاصبان اسرائیلی برسد زمینه را برای برگزاری نشستی در فلسطین فراهم کنند، تا در این نشست این پیام علنی شود که قضیه فلسطین هرگز فراموش نخواهد شد و هیچگاه اجازه داده نمی‌شود فلسطین همچون یک زندانی بی‌پناه، در قید زندانبان غاصب تنها بماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.