سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز همدردی ترامپ با توفان‌زدگان آلاباما به رغم بی‌توجهی به تغییرات آب و هوایی

رئیس‌جمهور آمریکا به رغم بی‌توجهی به مسئله تغییرات آب و هوایی، با انتشار توئیتی با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی وقوع توفان سهمگین در بخش‌هایی از ایالت‌های آلاباما و جورجیا که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر، ضمن ابراز تاسف برای کشته‌های این توفان، آن‌ها را به خویشتن داری دعوت کرد.

او در این پیام توئیتری نوشت: «برای مردم بزرگ آلاباما و مناطق اطراف: لطفا مراقب و مطمئن باشید. گردباد‌ها و توفان‌ها واقعا شدید بودند و می‌توانست از این نیز بدتر شود. با خانواده و دوستان قربانیان و زخمی‌های این حادثه همدردی می‌کنم.»

شایان ذکر است، ترامپ در حالی به وقوع این توفان چنین واکنشی نشان داده است که اواخر سال گذشته میلادی نتایج گزارش رسمی سازمان «ارزیابی آب و هوای ملی» درباره تغییرات آب و هوایی را رد کرد. در این گزارش کارشناسان درباره عواقب گرم شدن جهان هشدار دادند و اعلام کردند در صورت کاهش نیافتن میزان انتشار گاز‌های گلخانه ای، تغییرات آب و هوایی تا چند دهه آینده سالانه میلیارد‌ها دلار خسارت به آمریکا وارد خواهد کرد و باعث وقوع حوادث طبیعی بسیار بد از جمله توفان، آتش سوزی و سیل خواهد شد.

او همچنین در پی بارش شدید برف در بخش‌هایی از آمریکا و سرد شدن قسمت‌هایی از شمال شرق این کشور، با انتشار پیامی در توییتر خود بار دیگر مسئله گرمایش جهانی را به سخره گرفته بود و نوشت: مراقب باشید و در خانه‌های خود بمانید. بخش‌های زیادی از کشور با بارش شدید برف و سرمای بی سابقه مواجه شده است. آنقدر هم بد نیست که کمی از این گرمایش جهانی خوب و قدیمی را داشته باشیم!

یادآور می‌شود، توفان از بعد از ظهر یک شنبه وارد بخش‌هایی از آلاباما شده است. در حال حاضر، شمار کشته‌های این توفان به ۲۳ تن رسیده و نزدیک به ۴۰ نفر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.