سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشرف غنی اعضا و روسای جدید کمیسیون های انتخاباتی را معرفی کرد

رئیس جمهور افغانستان در فرمان های جداگانه ای، اعضا و روسای جدید کمیسیون های انتخاباتی را اعلام کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در فرمان های جداگانه ای، اعضا و روسای جدید کمیسیون های انتخاباتی را اعلام کرد.

بر این اساس، سید عصمت الله مل، مولانا محمد عبدالله، اورنگ زیب، محمد حنیف دانشیار، مسافر قوقندی، حواعلم نورستانی و رحیمه ظریفی به عنوان اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و محمد قاسم الیاسی، زهره بیان شینواری، مولوی دین محمد عظیمی، محمد یونس طغرا و سید قطب الدین رویدار به عنوان اعضای کمیسیون‌ شکایت های انتخاباتی معرفی شده اند.

همچنین حبیب‌الرحمن ننگ، به عنوان رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات و چمن شاه اعتمادی نیز به عنوان رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل شکایت های انتخاباتی معرفی شده اند.

حدود یک ماه پیش، پس از تعدیل قانون انتخابات، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اعضای پیشین کمیسیون های انتخاباتی را برکنار و به دادستانی معرفی کرد. آنها به فساد مالی و سوء استفاده از صلاحیت هایشان در این کمیسیون ها متهم هستند.

پس از آن، اشرف غنی از احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی خواست که نامزدان شان را برای عضویت در کمیسیون های انتخابات معرفی کنند. این احزاب و نهادها، ۸۱ تن را معرفی کرده بودند که در رای گیری روز جمعه 10 حوت/ اسفند، 14 تن از آنها بیشترین رای را گرفتند.

اشرف غنی از میان این 14 تن، هفت را برای عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات، پنج نفر را برای عضویت در کمیسیون شکایت های انتخاباتی و دو تن دیگر را به عنوان روسای دارالانشاهای این دو کمیسیون معرفی کرده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.