سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کم توجهی به محیط زیست، تهدیدی برای طبیعت کشور

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: آنچه کشور را در حال حاضر تهدید می‌کند نه تهدید نظامی و نه اقتصادی بلکه مشکلات زیست ‌محیطی و برخی کم ‌توجهی ‌ها نسبت به طبیعت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی‌زاده، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: تلاش بنده و همکاران در مجموعه منابع طبیعی در راستای ایجاد محیطی سالم و امن برای زیست در استان است و در حوزه ‌های مختلف از جمله بیابان ‌زدایی و جلوگیری از فرسایش در شرق استان طی سال‌ های اخیر اقدامات فراوانی صورت گرفته است.
وی افزود: در بحث آبخیزداری نیز در سال جاری با عنایات ویژه مقام معظم رهبری و تخصیص اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌ های متعدد سازه ‌های مختلفی احداث شده و یا در حال احداث است.
رجبی زاده تصریح کرد: با اجرای طرح ها بیش از ۲۱ میلیون متر‌مکعب آب مدیریت می شود‌.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه شمال استان که ۱۶ شهرستان را مدیریت می‌کنیم حدود ۲۵ میلیارد تومان از این اعتبار به ما تخصیص داده شد، یادآور شد: با این تسهیلات توانستیم در ۱۴ شهرستان و ۲۶ حوزه آبخیزداری، ۵۱۲ سازه را احداث کنیم که دستاورد این میزان مدیریت، ۲۱ میلیون مترمکعب آب است.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در ادامه این دیدار، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت منابع طبیعی شمال استان در حفظ و حراست از این ودیعه الهی گفت: در دین مبین اسلام آزار دادن هر موجود زنده ای خواه یک درخت باشد و خواه حتی یک مورچه، نکوهش شده و حفاظت از محیط زیست بر همگان واجب است.
در پایان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی برای بازدید از اقدامات منابع طبیعی در حوزه‌های متعدد در هفته منابع طبیعی و بازدید از اداره کل دعوت کرد که مورد قبول امام جمعه کرمان قرار گرفت.
انتهای پیام/ب

دیدار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با امام جمعه کرمان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.