سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت خبر داد؛

۲۰ اسفند؛ آغاز فعالیت بازرسان بهداشتی برای نوروز ۹۸

انصاری از آغاز فعالیت بازرسان بهداشت محیط برای بازدید‌های نوروزی از بیستم اسفندماه خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید انصاری مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از آغاز برنامه عملیاتی مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی در روز دوشنبه بیستم اسفندماه خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه حفظ و ارتقای بهداشت مواد غذایی و اماکن در راستای سلامت مسافران نوروزی و شهروندان می‌باشد.

وی گفت: اولویت بازرسی‌های بهداشت محیط، مراکز و اماکن حساس از جمله رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های بین راهی، اماکن اقامتی، تفرجگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری خواهد بود.

انصاری افزود: این برنامه از ۲۰ اسفند ماه سال‌جاری تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح از ۸ صبح تا ۸ شب (با توجه به موقعیت مکانی و زمانی تا ساعت ۲۴ قابل تغییر است) در ساعت‌های اداری و غیر اداری و روز‌های تعطیل همراه با آنکال در ستاد معاونت‌های بهداشت بعد از ساعت تیم‌های کشیک تا ۸ صبح روز بعد در سراسر کشور اجرا می‌شود.

حضور بیش از ۴ هزار بازرس بهداشت در بازدید‌های نوروزی

وی گفت: تعداد ۳۰۰۰ تیم بهداشت محیط در روز‌های عادی، تعداد ۱۰۰۰ تیم بهداشت محیط در روز‌های تعطیل و تعداد ۴۵۰ تیم کشیک و انکال در این برنامه شرکت خواهند داشت.

انصاری مهمترین اهداف این برنامه را کنترل و بازرسی بهداشت محیطی مراکز و اماکن حساس تعریف شده طبق دستورالعمل و برنامه عملیاتی، کنترل و بازرسی بهداشت محیطی از مراکز و اماکن بین راهی، کنترل و بازرسی از مراکز اقامتی و تفرج گاه‌ها و اماکن زیارتی، کنترل و بازرسی بهداشت محیطی از مراکز عرضه دخانیات به ویژه قلیان طبق برنامه کنترل دخانیات، کنترل و بازرسی بهداشت محیطی از سامانه‌های آبرسانی و کنترل کیفی مواد غذایی در سطح عرضه با اولویت سنجش توسط تجهیزات پرتابل اعلام کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.