سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستاورد دانش آموز محوری عامل تحول آفرینی در آموزش

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان، دستاورد دانش آموز محوری را عامل تحول آفرینی آموزشی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جاسم نعیمی، مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان در آئین افتتاحیه جشنواره جابر بن حیان که با حضور زاهد فردوس پناه، معاون فرماندار‌ی شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر گفت: مشارکت دادن دانش آموز در فرآیند یادگیری، ساختاری دقیق که ضمن ایفا نمودن نقشی محوری، پیامد‌های مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره با استنتاج‌های دقیق، کارساز و سازنده از گنجاندن این طرح در برنامه ریزی‌های آموزش و پرورش بیان داشت: متصدیان امور می‌بایست ضمن دوری جستن و نادیده گرفتن راهبرد‌های نمایشی و غیر کاربردی، با ارائه الگویی برمبنای قواعد معتبر و توانمند، با ویژگی‌های شرح و بسط بیشتر، سازمان یافته‌تر و دادن سمت و سوی مطلوب، نافع و ارزشمند به رخداد‌های مرتبط، نوید بخش دست یابی به رشد و تعالی آموزشی باشند.

نعیمی با بیان آفت‌های ملزم کردن دانش آموز به پیروی از ترتیبات و قواعد خاص فاقد برنامه ریزی، نارسا و دارای تضاد بنیادی با واقعیت‌های ملموس، از فراهم نمودن بستری منطقی دارای سلسله مراتبی با محوریت مرتفع شدن اشکالات و نواقص و ترسیم چشم اندازی روشن به عنوان اقدامی کاملا هوشیارانه و مدبرانه جهت نیل به جایگاه مورد انتظار آموزشی نام برد.

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان از برگزاری طرح جابر بن حیان به عنوان فرصتی با قابلیت حذف شیوه‌های ناسازگار و ناکارآمد، چاره اندیشی به منظور بهبود عملکرد یادگیری و سرمایه گذاری در جهت اعتلای روند تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: ورود به چنین عرصه‌هایی و اعتبار بخشیدن به آن‌ها با اتخاذ رویکردی مترقی می‌تواند زمینه ساز ترغیب، کاستن مقدمه چینی‌های مخل و عاملی مستقیم برای رسیدن و قرار گرفتن در بافتی مناسب از موقعیت برتر یادگیری باشد.

در ادامه عیسی دحیماوی، معاونت آموزش ابتدایی به ارسال ۳۵۰ اثر به این جشنواره و افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: آثار به مدت یک هفته در معرض دید فرهنگیان و دانش آموزان قرار خواهند گرفت.

وی ضمن اشاره به اعلام نتایج در پایان اسفندماه تصریح کرد: این آثار در ۲ قسمت جمع آوری اطلاعات در مورد یک پدیده (پایه‌های اول، دوم و سوم) و ساخت یک وسیله آموزشی از اشیای دور ریختنی (پایه‌های چهارم، پنجم و ششم) به جشنواره ارسال شده اند.

در پایان از عوامل اجرایی جشنواره تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/گ

ایجاد تحول در آموزش با دستاورد‌های دانش آموز محوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.