سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتفاقات مهم جهان در دی ۹۷/

از شایعه قتل خاوری در کانادا تا ازدحام انگلیسی‌ها برای خرید گوشت ارزان و تکرار داستان نماینده سراوان در کره جنوبی + تصاویر

دی ۱۳۹۷ با حوادث و تحولات بسیاری در عرصه بین‌الملل همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در دی سال ۹۷ شاهد اتفاقات و رویدادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری در عرصه بین‌الملل بودیم. در این ماه برخی شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر قتل محمودرضا خاوری، متهم اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را در کانادا منتشر کردند. همزمان با دوازدهمین سالگرد اعدام صدام جزئیات جدیدی از نحوه دستگیری دیکتاتور سابق عراق منتشر شد و پرس تی‌وی از بازداشت مرضیه هاشمی، گوینده آمریکایی این شبکه خبری در واشنگتن خبر داد.

در این ماه همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس در چهلمین سالگرد فرار شاه معدوم از ایران، برای اولین بار گزارش میدانی خود از روز ۲۶ دی‌ماه ۱۳۵۷ را همراه با چند تصویر اختصاصی از آرشیو خارج کرد که خواندن آن پس از گذشت چهار دهه، خالی از لطف نیست.

در ادامه برخی از رویداد‌های مهم و جالب دی ماه سال ۱۳۹۷ را مرور می‌کنیم.





  • اف‌دی‌دی: ترامپ پیروزی را تقدیم ایرانی‌ها کرد
    لابی صهیونیستی-آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها» در یادداشتی اعتراضی اعلام کرد ترامپ با تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان از سوریه، پیروزی را تقدیم ایران کرده و تصویری ضعیف از آمریکا به نمایش گذاشته است.










  • مجری عملیات طبس مُرد
    هارولد براون، وزیر دفاع پیشین آمریکا که «عملیات طبس» برای فراری دادن عوامل لانه جاسوسی آمریکا از ایران در دوران او با شکست مواجه شد، در ۹۱ سالگی درگذشت.













انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
خاوری باید اعدامش شود