سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای عالی مناطق آزاد خبر داد؛

صادرات ۱۱۸ میلیارد دلار از مناطق آزاد در ۵ سال گذشته/ بورس بین المللی در مناطق آزاد شکل می‌گیرد

بانک، صادرات پنج سال اخیر مناطق آزاد را ۱۱۸ میلیارد دلار اعلام کرد و از راه اندازی بورس بین المللی با مشارکت داخلی و خارجی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی بانک رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور در حاشیه اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت های ایرانی گفت: یکی از مهمترین عوامل سرمایه گذاری بحث ریسک است و باید این مقوله مورد توجه قرار گیرد، به طوری که سرمایه گذار با دسترسی آسان به مواد اولیه می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

 بانک با بیان اینکه قوانین و مقررات نیز در تسهیل سرمایه گذاری موثر است، افزود: امروز سه دهم وسعت کشور در حوزه مناطق آزاد است که در این شرایط کمتر از یک میلیون از جمعیت کشور در این منطقه هستند.


بیشتر بخوانید: تنها نیم درصد بنگاه‌های ایران بزرگ و متوسط هستند/ضرورت برندسازی برای رسیدن به بازار‌های جهانی


وی تصریح کرد: نزدیک به ۲۶۰۰ واحد صنعتی، خدماتی و گردشگری در مناطق آزاد فعال هستند و نزدیک به نیم میلیون اشتغال در این مناطق ایجاد شده است.

بانک، میزان سرمایه گذاری خارجی در  مناطق آزاد را حدود ۶ میلیارد دلار دانست و گفت: در ۵ سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی داشته ایم.

رئیس شورای عالی مناطق آزاد صادرات  پنج سال اخیر مناطق آزاد را  ۱۱۸ میلیارد دلار اعلام کرد.

بانک در خصوص ایجاد بورس بین المللی در مناطق آزاد گفت: در بخش شبکه بانکی بین المللی، توافقی نداشته ایم، اما در بورس بین المللی با مکانیزم بین المللی و با ارز خارجی فعالیت خود را با مشارکت پنجاه پنجاه داخلی و خارجی آغاز خواهیم  کرد.

انتهای پیام/

میزان سرمایه گذاری داخلی  در مناطق آزاد  ۱۳۰ هزار میلیارد تومان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.