سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صلح در قالب کتاب درسی در مدارس افغانستان تدریس می شود

رئیس برنامه ترویج صلح موسسه ورد ویژن در هرات گفت: صلح در قالب یک کتاب درسی برای نهادینه شدن فرهنگ تدریس می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد شفیع کریمی» رئیس دفتر ورد ویژن نهاد خارجی همکار با ادرات مختلف در هرات با اشاره به نیاز مبرم فرهنگ سازی صلح از سنین پایین گفت: پس از گذشت 2 سال از ایجاد برنامه ترویج صلح میان مدارس و دانش آموزان در حال حاضر این برنامه در دو ولایت هرات و غور نیز برگزار شده است.

وی تاکید کرد: با اجرای این برنامه در حال حاضر در هرات 3 مدرسه در شهرستان‌های کرخ ، گذره و رباط سنگی  300 دانش‌آموز و در غور دو مدرسه با 200 دانش آموز در این برنامه حضور داشته و 50 معلم نیز این دروس را در این مدارس تدریس می‌کردند. 

کریمی اضافه کرد: با آموزش صلح در مدارس، در حال حاضر خشونت میان دانش آموزان کاهش 60درصدی داشته است.

وی ادامه داد: این برنامه در مدارس گسترش یافته و تمرکز بروی فرهنگ سازی صلح در جامعه خواهد بود و با اجرای صلح جامعه محور می توان به صلح سیاسی و سراسری در افغانستان دست یافت.

«سید اشرف سادات» فعال مدنی در هرات در این رابطه گفت: یکی از راه های مهم برای نهادینه کردن فرهنگ صلح میان شهروندان ایجاد برنامه های آموزشی مختلف برای رسیدن به افکار صلح جویانه است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش صلح به صورت کتاب درسی سبب روحیه نرم و ترویج خوب صلح درجامعه خواهد بود.

به نوشته فارس، افغانستان در چهل سال گذشته شاهد جنگ بوده و صلح به عنوان یک موضوع مهم در این کشور در سطح ملی و محلی به یک خواست عمومی تبدیل شده است. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، صلح ، مکتب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.