سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر کار در امور کارآفرینی:

تنها نیم درصد بنگاه‌های ایران بزرگ و متوسط هستند/ضرورت برندسازی برای رسیدن به بازارهای جهانی

 منصوری گفت: تنها نیم درصد بنگاه‌های ایران بزرگ و متوسط هستند و شرکت‌های بزرگ وظیفه اتصال کشور به بازارهای بین المللی را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی منصوری معاون وزیر کار در امور کارآفرینی و اشتغال در حاشیه اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت‌های ایرانی گفت: وقتی از صنعت صحبت می کنیم تنها منظور صنعت نیست و باید به خدمات آن هم توجه کرد.

منصوری در خصوص اینکه تنها نیم درصد بنگاه‌های ایران بزرگ و متوسط هستند، افزود: شرکت‌های بزرگ وظیفه اتصال کشور  با بازارهای بین المللی را برعهده دارند اما در کشور ما این نقش رنگ باخته است و شرکت‌های توسعه‌ای باید این نقش را احیا کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش ۱۵ تنی تولید لاستیک در کشور/ صادرات انواع تایر به اروپا ممنوع شد


معاون وزیر کار در امور کارآفرینی و اشتغال با تاکید بر اینکه ۹۶ درصد شرکت‌های ایرانی خرد هستند، تصریح کرد: ۲.۵ درصد شرکت‌های ایرانی کوچک هستند و در حال حاضر روند اتصال آن‌ها به بازار‌های بین المللی با چالش مواجه شده است. برای رفع مشکلات و دستیابی به بازار های بین المللی باید زنجیره برند در کشور ایجاد شود. متأسفانه مطالعات ما نشان می‌دهد که بنگاه‌های کوچک ایران متصل به هیچ کجا نیستند.

وی تصریح کرد: دولت باید از نقش منفعل خارج شود و ارتباط بین شرکت‌ها را ایجاد کند و این نقش توسعه‌ای برعهده دولت است. با استفاه از ظرفیت های مناطق آزاد می‌توان ذیل همان حکمرانی با حضور بخش خصوصی و با در اختیار قراردادن زمین و... شرکت‌ها را به سمت حضور در بازارهای جهانی سوق داد.

انتهای پیام/

۹۶ درصد شرکت‌های ایرانی خرد هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.