منصوری گفت: تنها نیم درصد بنگاههای ایران بزرگ و متوسط هستند و شرکتهای بزرگ وظیفه اتصال کشور به بازارهای بین المللی را برعهده دارند.
منصوری در خصوص اینکه تنها نیم درصد بنگاههای ایران بزرگ و متوسط هستند، افزود: شرکتهای بزرگ وظیفه اتصال کشور با بازارهای بین المللی را برعهده دارند اما در کشور ما این نقش رنگ باخته است و شرکتهای توسعهای باید این نقش را احیا کنند.
بیشتر بخوانید: افزایش ۱۵ تنی تولید لاستیک در کشور/ صادرات انواع تایر به اروپا ممنوع شد
معاون وزیر کار در امور کارآفرینی و اشتغال با تاکید بر اینکه ۹۶ درصد شرکتهای ایرانی خرد هستند، تصریح کرد: ۲.۵ درصد شرکتهای ایرانی کوچک هستند و در حال حاضر روند اتصال آنها به بازارهای بین المللی با چالش مواجه شده است. برای رفع مشکلات و دستیابی به بازار های بین المللی باید زنجیره برند در کشور ایجاد شود. متأسفانه مطالعات ما نشان میدهد که بنگاههای کوچک ایران متصل به هیچ کجا نیستند.
وی تصریح کرد: دولت باید از نقش منفعل خارج شود و ارتباط بین شرکتها را ایجاد کند و این نقش توسعهای برعهده دولت است. با استفاه از ظرفیت های مناطق آزاد میتوان ذیل همان حکمرانی با حضور بخش خصوصی و با در اختیار قراردادن زمین و... شرکتها را به سمت حضور در بازارهای جهانی سوق داد.
انتهای پیام/