سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدیان خبر داد

همکاری بنیاد کرامت با کمیته امداد و بهزیستی در جهت محرومیت‌زدایی در کشور

دبیر جشنواره ملی کرامت گفت: بنیاد کرامت با حمایت تشکل‌های مردمی به عنوان رهبران اجتماعی، اقدام به محرومیت‌زدایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی محمدیان دبیر جشنواره ملی کرامت در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۱۲ اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد کرامت امام رضا (ع) از سال ۹۵ بنا به حکم مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس رضوی تأسیس شد.

وی با بیان اینکه بنیاد کرامت در زمینه محرومیت‌زدایی و با توجه به مسئله خانواده و معیشت مشغول فعالیت است، افزود: در کنار امر محرومیت‌زدایی، مسئله پژوهشی در حوزه خدمات رسانی و محرومیت‌زدایی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد.

محمدیان گفت: فلسفه وجودی بنیاد کرامت، احیای نهضت خدمات‌رسانی به محرومان به صورت مستقیم است.

وی با بیان اینکه بنیاد کرامت با حمایت تشکل‌های مردمی به عنوان رهبران اجتماعی اقدام به محرومیت‌زدایی می‌کند، بیان کرد: بنیاد کرامت در شش حوزه خانواده، بانوان، تربیت، آموزش، کارآفرینی، بهداشت و سلامت و اطعام و معیشت فعالیت می‌کند.


بیشتر بخوانید: حمایت از ۴۳ هزار خانوار محروم در مناطق محروم/ توزیع ۷ هزار و ۵۸۳ بسته حمایتی بین مردم


محمدیان ادامه داد: در این زمینه تشکل‌ها و مجموعه‌هایی در سطح کشور زیر پرچم امام رضا (ع) همکاری و مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمان زلزله کرمانشاه گروهی به عنوان امام رضایی‌ها از ابتدای زلزله تا این لحظه کار‌های عمرانی و آبادانی، مشاوره و سلامت در حوزه‌های مختلف انجام دادند، گفت: لازمه اطلاع رسانی شبکه سازی‌هایی است که به همت اصحاب رسانه انجام می‌شود.

دبیر جشنواره ملی کرامت بیان کرد: گروه‌های کوچکی به عنوان رهبران اجتماعی می‌توانند خود را به بنیاد معرفی کنند. همچنین مخاطبان دوم و سوم این جشنواره آحاد مردم هستند که به تنهایی سلسله اقداماتی انجام می‌دهند.

محمدیان با بیان اینکه جشنواره ملی کرامت در دو قالب تجربه و ایده برگزار می‌شود، افزود: بخش خانواده به تسهیل ازدواج، تأمین جهیزیه، مشاوره و آموزش می‌پردازد.

وی گفت: حوزه تربیت و آموزش به بخش جوانان و نوجوانان در مناطق محروم رسیدگی می‌کند و هدف آن تنها ورود این افراد به دانشگاه نیست، بلکه آموزش‌هایی است که این افراد بتوانند منطقه خود را از محرومیت بزدایند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و سلامت تمرکز بر روی پیشگیری است نه درمان، افزود: طرح پایش سلامت از طرف هادیان کرامت شکل گرفته است، به طور مثال طرح حسنا حمایت از مادران امیدوار (مادران باردار) را بر عهده دارد.

محمدیان گفت: در حوزه کارآفرینی تمرکز بر روی کارآفرینی اجتماعی است که یک معضل اجتماعی از جمله فقر، کودکان کار و زنان سرپرست خانوار را حل کند.

دبیر جشنواره ملی کرامت با بیان اینکه تهیه و توزیع ارزاق بسته‌های گرم در طرح اطعام و معیشت برای محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از جمله این اقدامات، راه‌اندازی ستاد اربعین در مرز‌های شرقی و غربی کشور بود.

وی با اشاره به توزیع روزانه ۱۵۰ هزار غذای گرم در هنگام اربعین در مرز‌های غربی کشور، افزود: در مرز‌های شرقی نیز به زائران پاکستانی کمک‌هایی صورت گرفت.

دبیر جشنواره ملی کرامت بیان کرد: در حوزه بانوان مجموعه این پنج موضوع را مختص بانوان در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی کرامت در دو حوزه فعالیت می‌کند، افزود: افرادی که در این حوزه‌ها تجربه‌هایی دارند می‌توانند از طریق سایت جشنواره اقدام کنند. همچنین افراد دارای ایده نیز می‌توانند در جشنواره ملی کرامت شرکت کنند.

محمدیان ادامه داد: قالب ارائه ویدیو سلفی است که با حفظ ملاحظات و صیانت تنها محتوای آن بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف والای این جشنواره توانمندسازی و گفتمان سازی است، افزود: هدف تنها یک رفتار و فرهنگ است.

دبیر جشنواره ملی کرامت با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان در خرداد ماه ۹۸ در مشهد مقدس در جوار آستان علی بن موسی الرضا (ع) برگزار خواهد شد، گفت: ۲۰ اردیبهشت ماه پایان مهلت این فراخوان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.