سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از محکومیت ۸ هزار میلیاردی مدیر آلومینیوم المهدی تا دستگیری محتکر ۳۱ تن شکر و جریمه نزدیک به یک میلیاردی

در هفته‌ای که گذشت اقدامات انجام شده توسط سازمان تعزیرات برای مبارزه با قاچاق کالا، ارز و احتکار قابل توجه بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به مشکلات به وجود آمده در بحث واردات و تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان، قیمت‌گذاری، تهیه و توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ و سایر ملزومات مصرفی بخصوص در روز‌های پایانی سال دغدغه مردم مخصوصاً قشر متوسط و ضعیف جامعه است.


بیشتربخوانید: از دپوی لوازم خانگی در انبار‌های تهران تا استیصال یک پدر از عدم فروش کالا برای تهیه جهیزیه دخترش!


با دستور آیت‌الله آملی لاریجانی جهت تشکیل گشت‌های مشترک با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، این گشت‌ها به نام گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات شکل گرفت تا در جهت مبارزه با گران‌فروشی و احتکار در سطح شهر به صورت خرده فروشی و عمده فروشی نظارت و برخورد کنند.

علیرضا آوایی وزیر دادگستری در سفر به استان قزوین در تاریخ ۹۷.۱۲.۴ با حضور در جمع کارکنان تعزیرات حکومتی این استان بیان داشت: دنبال نمایش نیستیم بلکه می‌خواهیم بازار کنترل شود تا مردم درآستانه عید نوروز فشار کمتری متحمل شوند و دغدغه کمتری داشته باشند.

این در حالیست که در نشست خبری که در تاریخ ۹۷.۱۲.۶ به میزبانی سازمان تعزیرات حکومتی در ساختمان مرکزی این سازمان تشکیل شد، سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری خبر از ۳.۵ برابر شدن گشت‌های سازمان تعزیرات در مقایسه با سال داد.

 افزایش توقف بیش از ۴۵ درصدی کسب و واحد‌های صنفی

جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین در این نشست از افزایش ۲۶ درصدی پرونده‌های مهم و کلان در سال جاری نسبت به سال قبل خبرداد و گفت: این سازمان علاوه بر جریمه از ابزار‌های قانونی مختلف برای نظارت استفاده می‌کند و در ١١ ماهه نخست امسال تعطیلی واحد‌های صنفی و توقف کسب بیش از ۴۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور در این نشست خبری آماری از اقدامات انجام شده در ۱۱ ماهه سال جاری این سازمان در کل کشور نسبت به سال گذشته و رشد ۱۷۵درصدی پرونده‌های مهم و ملی در ۱۱ ماهه سال جاری خبرداد و گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری رشد ١٢ درصدی پلمب واحد‌های صنفی متخلف داشتیم.

وی همچنین از رشد ۹۳۳ درصدی پرونده‌های احتکار و رشد ۵۸۱ درصدی پرونده‌های امتناع از عرضه در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: در سال جاری رشد ۱۰۸ درصدی پرونده‌های تخلفات گوشت دام و رشد ۱۲۵ درصدی پرونده تخلفات گوشت مرغ را نسبت به سال گذشته داشتیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره نظارت بر افزایش قیمت مرغ در سطح جامعه بیان داشت: معیار ما برای تشخیص کم فروشی و یا قیمت اصلی مرغ مبلغ ۱۱۵۰۰ تومان است. از طرفی تجربه سال گذشته طرح ماه مبارک رمضان را داشتیم، اما امسال با توجه به تمهیداتی که دولت در خصوص لغو صادرات مرغ تا پایان تعطیلات عید نوروز انجام داده است مشکلی را در خصوص کمبود گوشت مرغ نخواهیم داشت.

* محکومیت ۸ هزار میلیاردی مدیر آلومینیوم المهدی

رایگانی همچنین به قرار تحت تعقیب و نتیجه شکایت سازمان حمایت از مدیر شرکت آلومینیوم هرمزگان پرداخت و گفت: با شکایت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مدیر شرکت آلومینیوم المهدی از حیث اتهام عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و تودیع شمش آلومینیوم به وزن سی و شش هزار تن تحت تعقیب شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان بندرعباس قرار گرفت.

وی افزود: پس از احضار متهم و انجام تحقیقات لازم، شعبه رسیدگی کننده وی را به پرداخت مبلغ ۷ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد، اما رای صادره فعلا با دستور موقت صادره از دیوان عدالت اداری در حال توقف عملیات اجرایی است.

حال به بخشی از پرونده‌های رسیدگی شده توسط این گشت‌های مشترک در سراسر کشور طی یک هفته اخیر می‌پردازیم تا عملکرد این کارگروه را مورد بررسی قرار دهیم.

در ابتدا به سراغ عملکرد این کارگروه در استان تهران و شهرستان‌های حومه و سپس به استان‌های دیگر می‌پردازیم.

* دستگیری فرد مؤسس شرکت غیرمجاز خدمات امداد پس از ۴ سال کلاهبرداری

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از دستگیری فردی که با تأسیس شرکت غیرمجاز خدمات امداد خودرو در ۴ سال گذشته اقدام به کلاهبرداری از مالکان خودرو‌ها کرده بود، خبرداد و گفت: این فرد با تأسیس شرکتی بدون مجوز اقدام به خدمات رسانی امداد خودرو می‌کرد که نه مجوز فعالیت داشت و نه اقدامی که انجام می‌داد اثرگذار بود و از افرادی که به علل مختلف خودرویشان در جاده‌های برون شهری دچار مشکل می‌شد با ارائه خدمات بسیار جزئی مبالغ هنگفت دریافت می‌کرد.

وی گفت: شکایت‌های زیادی به تعزیرات ارسال شده بود و تاکنون حدود ۳۰۰ فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده و محکومیت این فرد قطعی شده است و این فرد با اسم مستعار همچنان در جاده‌های مختلف کشور فعالیت می‌کرد که با پیگیری آگاهی و معاونت اجرای احکام تعزیرات این فرد اواخر هفته گذشته شناسایی و دستگیر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران نیز با اشاره به اینکه این پرونده در حال بررسی است، افزود: ضمن اخذ تامین مناسب از این فرد نام برده متعهد شد در فاصله زمانی بسیار کمی رضایت شکات را تامین کند و البته برای این فرد مجازات قانونی هم در نظر گرفته خواهد شد.

وی همچنین از دستگیری این فرد پس از ۴ سال خبرداد و افزود: در مورد این شرکت هماهنگی‌ها صورت گرفت و فعالیت شرکت غیر قانونی اعلام شد و حق ارائه خدمات را ندارد.

چهارمحال و بختیاری/ تعزیر عامل ۲۱۶ تن برنج و جریمه ۳۰ میلیارد ریالی

محمدرضا عمرون مدیرکل تعزیرات حکومتی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با دریافتی گزارشی در مورد فروش ۲۱۶ تن برنج توسط فردی به صورت خارج از شبکه، پرونده تخلف در یکی از شعب مرکزی استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک لازم، شعبه رسیدگی کننده تخلف را محرز اعلام و متهم را ملزم به عرضه برنج در شبکه و پرداخت ۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

* بوشهر/ دستگیری ۲ قاچاقچی گردو، دی‌وی‌دی، لباس و جریمه بیش از ۲.۵ میلیارد ریالی

زهرا افضلی نیا مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: با اعلام شکایت گمرک شهرستان دیلم در مورد قاچاق محموله‌ای شامل ۲۵ کیسه گردو، ۷۲ هزار و ۶۰۰ عدد دی وی دی و ۳۲ هزار و ۷۳۰ ثوب انواع لباس زنانه، پرونده تخلف تشکیل و در شعبه اول این شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های انجام گرفته و با توجه به اظهارات دو متهم دستگیر شده، تخلف انتسابی محرز اعلام و متهمین به ضبط محموله و پرداخت ۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

غلامرضا صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: پرونده کشف محموله پارچه قاچاق از کامیونی در گلوگاه ایست و بازرسی شهید امامی اصفهان به شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی رامشه اصفهان ارجاع شد.

 اصفهان/ جریمه دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاقچی پارچه

وی افزود: پس از رسیدگی و بررسی پرونده متهم با تخلف نبود اسناد گمرکی علاوه بر صدور حکم ضبط کالا، فرد متخلف به پرداخت دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، در حق صندوق دولت محکوم شد.

 آذربایجان غربی/ کشف ۴۴۵ هزار نخ سیگار از وانت و جریمه ۱.۵ میلیارد ریالی قاچاقچی

محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات استان آذربایجان غربی از کشف ۴۴۵ هزار نخ سیگار خارجی در شهرستان ارومیه خبر داد.
وی افزود: مامورین پلیس آگاهی استان در بازرسی از خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت سایپا مشکوک و در بازرسی از آن ۴۴۵ هزار نخ انواع سیگار قاچاق کشف و پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه ارسال کردند.

اقوامی تصریح کرد: شعبه هشتم ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان ارومیه پس از احراز تخلف، متهمین را به ضبط کالا‌های مکشوفه به نفع دولت و پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

 البرز/ قطع سه ماه سهمیه یک شرکت توزیع کننده گاز مایع

علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: یکی از شرکت‌های گاز خانگی به دلیل عرضه خارج از شبکه گاز مایع و مصرف غیر خانگی و خارج از شبکه به تعزیرات حکومتی معرفی و پس از رسیدگی و بررسی‌های لازم، رئیس شعبه رسیدگی کننده ضمن احراز تخلف، حکم به قطع سهمیه به مدت سه ماه صادر کرد.

 سیستان و بلوچستان/ جریمه ۷۲۰ میلیون ریالی متهم قاچاق جرثقیل

حیدر میرزایی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأمورین انتظامی شهرستان چابهار در بازرسی از یک خودروی کامیون، یک دستگاه جرثقیل مشکوک به قاچاق را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه کامیون از منطقه آزاد چابهار خارج و به سمت کنارک در حال حرکت بود، افزود: با رسیدگی به پرونده در شعبه ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی چابهار، متهم به دلیل عدم ارائه مدارک قانونی و محرز بودن تخلف، به ضبط کالا و پرداخت ۷۲۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

 همدان/ دستگیری محتکر ۳۱ تن شکر و جریمه نزدیک به یک میلیاردی

علیرضا حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: شکر‌ها در انبار یکی از توزیع کنندگان شکر نگهداری می‌شد که توسط گشت مشترک تعزیرات حکومتی شهرستان کشف شد.

وی تصریح کرد: فردی که مقدار ۳۱ تن شکر در انبار خود احتکار کرده بود با اقدام به موقع تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی تویسرکان، شناسایی و پس از رسیدگی خارج از نوبت، متهم علاوه بر پرداخت ۹۹۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت به توزیع کالا در شبکه رسمی محکوم شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.