سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران؛

بغداد: هرگز بخشی از فشار علیه کشوری دیگر نخواهیم بود

سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد در مسئله تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بغداد نمی‌خواهد بخشی از فشار علیه کشوری دیگر باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحیات، سخنگوی وزارت خارجه عراق با بیان اینکه کشورش از سیاست چند محوری در منطقه حمایت نمی کند، اعلام کرد اجازه نخواهد داد از خاک عراق به عنوان پایگاهی برای آسیب رساندن به طرف های منطقه ای استفاده شود.

احمد الصحاف، سخنگوی وزیر خارجه عراق در گفتگو با روزنامه الحیات گفت: عراق از سیاست چندمحوری در منطقه حمایت نمی کند؛ چرا که این مسأله میانگین قطبی سازی و فرقه گرایی را افزایش داده، سیاست امنیتی انزواگرایی را برای برخی کشورها ترسیم کرده و منجر به از بین رفتن اصل منافع مشترک شده است. از این رو ما اجازه نخواهیم داد از خاک ما به عنوان پایگاهی برای آسیب رساندن به هیچ طرف منطقه ای استفاده شود.

وی همچنین در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه تهران و موضع عراق در ارتباط با این تحریم‌ها و ضرب الاجل آمریکا برای پایبندی به آن‌ها نیز گفت: عراق موضعش در خصوص تحریم ها را با نگاه به منافع داخلی که به منزله قطب‌نمایی برای حرکت است، برمی گزیند و ما نمی خواهیم بخشی از فشار به محوری در برابر محوری دیگر بدل شویم.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد عدم مشارکت عراق در نشست ورشو بخاطر واضح نبودن دستور کار آن و مستثنی شدن مسأله فلسطین که مسأله ای محوری برای عراق است، صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.