سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پوشش نامناسب بیمه‌ها برای مصدومان سرپایی ناشی از حوادث

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر پوشش ویزیت سرپایی بیماران حوادث جاده‌ای توسط بیمه‌ها مناسب نیست.

مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای و راه‌های کاهش آن اظهار کرد: در تصادفات جاده‌ای سه عامل انسان، جاده و خودرو دخیل است، و در این بین یکی از اقدامات مهم برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات انجام فعالیت‌های پیشگیرانه خواهد بود.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه اغلب به بخش سلامت روان مربوط می‌شود و باید فرهنگسازی‌های لازم برای کاهش این مصدومیت‌ها انجام شود و بخش بعدی مربوط به اقدامات بعد از حادثه می‌شود که مصدومان در اسرع وقت خدمات لازم را دریافت کنند.

رضایی تشریح کرد: به طور کلی اقدامات پیشگیرانه را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛ بخش اول از خدمات مربوط به پیش از وقوع حادثه می‌شود و معمولا شامل بهبود کیفیت جاده‌ها، تنظیم قوانین، بهبود کیفیت خودرو‌ها و اقدام به فعالیت در بخش سلامت روان می‌شود.
 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بخش دوم مربوط به فرایند اورژانس و امداد رسانی می‌شود و بخش سوم مربوط به بعد از دریافت خدمات درمانی و ترخیص از بیمارستان است، چرا که در بسیاری از این حوادث فرد آسیب دیده دچار مشکلات فیزیکی و محدودیت‌های حرکتی می‌شود.

وی بیان کرد: بنا بر مطالعات انجام شده ۲، سوم از آسیب دیده‌های تصادفات جاده‌ای در سنین زیر ۵۰ سال قرار دارند پس نیاز است تا با انجام فرایند بازتوانی و بهبود شرایط فیزیکی آن‌ها را به زندگی عادی باز گردانیم؛ این افراد در سن مولد خود قرار دارند و باید به نیرو‌های فعالی برای کشور تبدیل شوند.

رضایی با تاکید بر اهمیت توجه بر فرایند صدور گواهی نامه و انجام تست‌های لازم گفت: خدمات زیادی تا به امروز برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای ارائه شده است، برای مثال بخش اورژانس پیش بیمارستانی در سریع‌ترین حالت ممکن، بدون قید و شرط و بدون دریافت هزینه بیماران را پذیرش می‌کند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: موضوع اصلی در حال حاضر فرایند بازتوانی و بعد از ترخیص بیماران است چراکه خدمات سرپایی و اقدامات بعد از ترخیص مثل فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارد و فرد باید این هزینه‌ها را شخصا پرداخت کند.

وی افزود: در حال حاضر شرایط کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند هم به همین صورت است و خدمات سرپایی بعد از عمل آن‌ها تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارد مگر خود فرد تحت پوشش بیمه باشد.

انتهای پیام/

راه‌های کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.