سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

۸۳ درصد کالری مورد نیاز مردم از منابع داخل تامین می‌شود/ ایران جزو کشور‌های پیشرو در ضریب امنیت غذایی بالا

بخشنده گفت: در شرایط کنونی ۸۲ تا ۸۳ درصد کالری مورد نیاز مردم از منابع داخلی تامین شده و تنها کمتر از ۱۵ درصد نیاز به واردات داریم.
 
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبد‌المهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در افتتاح نمایشگاه بین‌المللی ۴ دهه دستاورد‌های کشاورزی صنایع تبدیلی و تکمیلی، فناوری‌های پیشرفته غذایی، صادرات و فعالیت تشکل‌های جهادی، اظهار کرد: در ۴ دهه گذشته در بخش کشاورزی با تلاش تمامی دست اندرکاران و مسئولان بخش اتفاقاتی افتاده که امروز به امنیت غذایی به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی کشور دست یافته‌ایم.

وی افزود: در شرایط کنونی ۸۲ تا ۸۳ درصد کالری مورد نیاز مردم از داخل تامین می‌شود و کم‌تر از ۱۵ درصد نیاز به واردات داریم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بر اساس آمار و گزارش‌های فائو جزء کشور‌هایی هستیم که از امنیت غذایی بالایی برخورداریم و همین امر موجب شده است که در شرایط فعلی تحریم به دلیل ضریب امنیت غذایی بالا مسئولان امر استوار و محکم به مذاکرات بپردازند.

بیشتر بخوانید: ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای تنظیم بازار میوه شب عید
بخشنده ادامه داد: با وجود آنکه دشمنان و بدخواهان کشور گفته بودند که ظرف ۳ ماه قحطی در کشور پیش می‌آید، اما امروز انبار‌ها از مواد غذایی پُر است ضمن آن که برنامه ریزی وسیعی کرده ایم تا مردم با مشکل رو به رو نشوند و به سهولت از مشکلات عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی پیشروست اظهار کرد: بر اساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی مقام اول در رابطه با تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را داراست.

بخشنده در ادامه با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی با افزایش بهره‌وری به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است گفت: در سال ۹۲ به ازای هر متر مکعب آب مصرفی تنها ۸۳۰ گرم محصول تولید می‌شد که امروز با افزایش بهره‌وری توانسته ایم این رقم را به ۱۳۲۰ گرم برسانیم که این امر بیانگر رشد ۲۴ درصدی افزایش بهره‌وری در مصرف آب است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه در  جای جای کشور ظرفیت‌های وسیع و خالی وجود دارد از این رو انتظار می‌رود با تلاش تمامی مسئولان و دست اندرکاران امر و مدیران بخش کشاورزی با استفاده از این ظرفیت‌های خالی به اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه دست یابیم.

انتهای پیام/
 

تولید محصولات کشاورزی با افزایش بهره‌وری به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
پس این همه مشکلات از کجاست ؟