سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخی از پزشکان تمایل به فعالیت دائم در مناطق محروم ندارند

نماینده خراسان جنوبی در مجلس خواستار افزایش سهمیه بومی پذیرش رشته پزشکی در مناطق محروم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،افضلی نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی پزشکان فقط برای گذراندن دوران طرح خود حاضر به فعالیت در مناطق محروم هستند و پس از اتمام طرح حاضر به ادامه فعالیت در مناطق محروم نیستند.

وی برای رفع این مشکل خواستار افزایش سهمیه بومی در پذیرش کنکور برای رشته پزشکی در مناطق محروم شد.

افضلی گفت: ما با معضل کمبود پزشک در کشور روبرو نیستیم بلکه برخی از پزشکان تمایلی به خدمات رسانی پایدار در مناطق محروم را ندارند.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از پزشکان در حیطه تخصصی‌ خود فعالیت نمی‌کنند و این مسئله نیازمند آسیب شناسی و واکاوی است.

وی گفت: پذیرش داوطلبان ورود به رشته‌های پزشکی با رتبه‌های پایین‌تر از دیگر داوطلبان در مناطق محروم کشور راهکاری اساسی برای توسعه خدمات رسانی بهینه در حوزه بهداشت و درمان است.

افضلی افزود: افزایش سهمیه اختصاصی بومی برای پذیرفته شدگان در مناطق محروم گامی است که می‌تواند مشکلات مناطق محروم را به  بهترین شکل ممکن برطرف کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای جذب پزشکان و متخصصان در مناطق محروم باید از دانشجویان پزشکی قبل از پذیرش تعهد گرفته شود که پس از  فارغ التحصیلی تنها در مناطق محروم به طبابت بپردازند.

انتهای پیام/غ

افزایش سهمیه بومی پزشکی گامی برای مناطق محروم 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.