سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دستگاه قضایی نیاز به دگرگونی دارد

یک استاد دانشگاه گفت: امیدواریم با آمدن حجت‌الاسلام رئیسی، مدیریت ستادی دادگستری از وضعیت نابسامان نجات پیدا کند.

نعمت احمدی حقوقدان برجسته در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد قوه قضاییه و آغاز تحولات دستگاه قضا بعد از حضور   حجت الاسلام رئیسی گفت:  بعد از ۴۰ سال از انقلاب، حجت الاسلام رئیسی نخستین فردی است که از درون دستگاه قضا به عنوان ریاست این قوه  انتخاب می‌شود.
احمدی افزود:  آیت الله شهید بهشتی و آیت‌الله موسوی اردبیلی در ابتدای انقلاب سکان‌دار قوه قضاییه بودند؛ در نهایت در سال ۶۸ آیت الله یزدی به عنوان رئیس قوه قضاییه انتخاب شد که ایشان قبل از انتصاب فعالیتی در قوه قضاییه نداشتند  و این درحالی است که با آمدن آیت الله یزدی دادگاه‌های عام تشکیل شد که ضربه مهلکی به دستگاه قضا وارد کرد؛  بعد از آیت الله یزدی، آیت الله شاهرودی مسئولیت ریاست دستگاه قضا را به عهده گرفت که ایشان هم فعالیتی پیش از آن در  دستگاه قضایی نداشته است.
 
این حقوقدان با بیان اینکه آیت الله رئیسی در دستگاه قضا از سرباز به سردار تبدیل شده است،تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی از ۱۹ سالگی وارد دستگاه قضایی شده است؛ وی به بسیاری از مسائل قضایی اشراف دارد و در این چند سال  هم جزو سران قوه قضایی بودند؛ حتی زمانی که به مدت ۳ سال خارج از دستگاه قضا فعالیت کرد، قوه قضاییه را فراموش نکرده و از خارج به عنوان یک ارباب رجوع دیده است.
این وکیل دادگستری با ابراز امیدواری از اینکه با ورود حجت‌الاسلام رئیسی یک مدیریت ستادی با شرایط روز در قوه قضاییه تشکیل شود؛ اظهار کرد:  امیدواریم  دادگستری از این وضعیت نابسامان نجات پیدا کند، ضمن اینکه در دادگستری نزدیک به ۱۵ میلیون پرونده داریم.  متأسفانه یکی از رؤسای قوا در همین زمینه گفته بود که حجم بالای پرونده‌ها در قوه،  نشان‌دهنده اقبال مردم به ما است؛  به نظرم این حرف کاملا غلط است.
 
احمدی یادآور شد: دادگستری نیاز به یک جراحی عمیق دارد و آیت الله  رئیسی یک فرد اعتدالی است. ایشان  جزو کم حاشیه‌ترین افرادی است که در دستگاه قضا وجود دارد  و امیدوارم اعتدالی که ایشان دارد یک دگرگونی را در دستگاه قضایی ایجاد کند زیرا  دستگاه قضایی نیاز به دگرگونی دارد.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.