سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تندیس اولین شهردار شهید نهاوند رونمایی شد

از تندیس اولین شهردار و معلم شهید نهاوند حاج محمد طالبیان دوست و هم زندانی سیاسی مقام معظم رهبری قبل از انقلاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد حسین پور،شهردار شهرستان نهاوند گفت : معلم شهید شاخص کشور حاج محمد طالبیان یکی از هم زندانیان سیاسی مقام معظم رهبری قبل از انقلاب و اولین شهردار شهید نهاوند بعد از انقلاب است.

وی افزود: با حضور امام جمعه،اعضای شورای شهر و جمعی از مردم و مسئولان مراسم افتتاح بلوار و رونمایی از تمثال شهید حاج محمد طالبیان برگزار شد.

حسین پور اضافه کرد: عملیات ساماندهی بلوارهای شهر با هدف زیباسازی سیمای شهری از سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد تا بتوانیم شهری زیبا داشته باشیم.

وی بیان کرد:عملیات ساماندهی این بلوار که مزین به نام شهید طالبیان است با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال به طول ۶۵۰ متر صورت گرفت.

شهردار نهاوند افزود: همچنین تمثال شهردار شهید نهاوند حاج محمد طالبیان با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال در این مکان نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این کار کمترین کاری است که ما توانستیم در زنده نگه داشتن یاد این شهید بزرگوار انجام دهیم،گفت: امید است بتوانم سیره شهردار شهید محمد طالبیان را سرلوحه کارهای خود در مدیریت شهری قرار دهیم و در راستای ارج نهادن به مقام شهدا در این شهر گام های استواری را برداریم.

در این مراسم حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند گفت: باید همواره یاد و نام شهدا در جامعه جاری باشد چون این عزیزان از همه هستی خودشان گذشتند.

وی اظهار داشت: باید از شهرداری تشکر کرد که با این کار باعث شد تا نام شهید بزرگوار طالبیان در یادها بماند.

امام جمعه نهاوند افزود: شهید طالبیان از جمله شهدای بزرگواری است که رهبر معظم انقلاب نیز از این شهید عزیز به نیکی یاد می کنند و امروز ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی گفت: شهید حاج محمد طالبیان از شهدای فرهنگی و پر افتخار نهاوند است که رهبر معنوی گروه انقلابی ابوذر نیز بودند و پس از عمری مجاهدت و حضور در زندانهای ساواک و سپس در جبهه های دفاع مقدس در سال ۷۰ به شهادت رسید.

انتهای پیام/ س

رونمایی از تندیس اولین شهردار شهید نهاوند

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.