سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح مبارزه با آفت "سن مادر" در مزارع کشاورزی قزوین اجرا می‌شود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح مبارزه با آفت "سن مادر"، اوایل فرودین ماه سال آینده در مزارع کشاورزی استان آغاز خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آفت "سن مادر" در اراضی کشاورزی از فروردین ماه سال آینده گفت: پیش بینی می‌شود این طرح در ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شود.

درخشان افزود: در سال زراعی جاری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت غلات رفته است.

مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: از این میزان اراضی کشاورزی ۱۴۵ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم آبی و دیم و ۳۱ هزار و ۳۰۰ هکتار جو آبی و دیم است که تحت پوشش شبکه پایش سن غلات قرار دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و افزایش دما نسبت به سال قبل، پیش بینی می‌شود ریزش سن از اماکن زمستانی در کوه‌ها از اواخر اسفند شروع شود بر همین اساس بازدید از اماکن و مزارع از اول اسفند آغاز شده است و تا برداشت محصول به مدت چهار ماه ادامه خواهد یافت.

مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: پارسال طرح مبارزه با سن غلات در ۷۶ هزار هکتار اجرا و باعث کاهش ۹۳ درصدگی سن زدگی شد.

به گفته این مقام مسئول، برای اولین بار در استان از پهباد نیز در سمپاشی مزارع کشاورزی استفاده خواهد شد.

وی یاد آور شد: سم به میزان کافی در فروشگاه‌های سموم تامین شده است و مشکلی در این باره وجود ندارد.

 

انتهای پیام/ک

آغازطرح مبارزه با آفت "سن مادر"، از اوایل فرودین ماه سال آینده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.