سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسنی بندپی خبر داد

استقرار ۲۰ درصد از صنایع کشور در استان تهران

استاندار تهران با بیان اینکه میانگین واحد‌های مستقر در استان تهران سالانه ۳ و نیم میلیارد دلار است، گفت: ۲۰ درصد صنایع کشور در تهران مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در چهل و نهمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که امروز (شنبه ۱۱ اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی متکی بر توسعه درون‌زا برپایه نیرو‌های بومی است.

وی افزود: در یک سال و نیم گذشته در شرایطی قرار گرفتیم که باید دو رکن درون‌زا و برون‌زای اقتصاد مقاومتی را در نظر می‌گرفتیم.

استاندار تهران با بیان اینکه میانگین واحد‌های مستقر در استان تهران سالانه ۳ و نیم میلیارد دلار است، گفت: ۲۰ درصد صنایع کشور در تهران مستقر هستند.

وی ادامه داد: در استان تهران کار کردن بسیار سخت است امروز در این جلسه یکی از مدیران بانک‌ها برای پاسخگویی حضور ندارند.

محسنی بند پی در ادامه افزود: ما مسئولان تهران را بی پناه گذاشتیم و مسئولان مطالبه گری ندارند. از وزیر صمت درخواست می‌کنم با هر شاخصی که محاسبه می‌کنید، استان تهران را ویژه ببینید.

وی در ادامه بیان کرد: حتما در خصوص کم کاری بانک‌ها با وزیر اقتصاد مکاتبه می‌کنیم تا شورای هماهنگی بانک‌ها در استان تهران فعالانه حضور پیدا کنند.

استاندار تهران گفت: بانک‌ها باید در خط مقدم اجرای سیاست‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشند.


بیشتر بخوانید: تشدید نظارت تیم‌های بازرسی بر عرضه کالای قاچاق/ با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌کنیم


وی افزود: حتما باید در قانون مالیات بر ارزش افزوده بازنگری شود.

محسنی بندپی گفت: ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کنندگان در شرایط فعلی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: صیانت از اشتغال موجود در شرایط فعلی مهم‌تر از ایجاد اشتغال است.

استاندار تهران گفت: در تهران ۲۱۵۵ هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا طرح‌های نیمه تمام و راکد صنعتی را احیا کنیم و سهم تخصیص داده شده به استان تهران بسیار کمتر از نیاز تهران است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در استان تهران نیازمند نگاه ویژه هستند و در صورت حمایت تحول شگرفی در ایجاد اشتغال در استان تهران ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.