وی ادامه داد: حملونقل ریلی مطمئنترین، ایمنترین و ارزانترین پروژه عمرانی در بخش حملونقلی است که نقش مؤثری در صرفهجویی مصرف سوخت دارد.
موسوی با بیان اینکه دولت باید زمینه انتقال حمل بار و مسافر از روی جاده به ریل را ایجاد کند، گفت: با تکمیل شبکه ریلی، کریدور شرقی - غربی و کریدور شمال به جنوب هم تکمیل میشود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از کریدورها اهمیت بسیار زیادی در بخش ترانزیت کشور دارند و کریدور شمال به جنوب و تکمیل راهآهن قزوین - رشت به عنوان حلقه مفقوده این پروژه بسیار بااهمیت شده است.
بیشتر بخوانید: افتتاح راهآهن قزوین رشت بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب را تکمیل میکند/ رئیس سازمان هواپیمایی برکنار نشده است
وی افزود: با تکمیل راهآهن قزوین - رشت و همچنین راهآهن تهران - ساری - گرگان، بخش عمدهای از ترافیک جادههای منتهی به شمال کشور کاهش مییابد.
موسوی افزود: توسعه خطوط ریلی و اتصال آن به کشورهای اروپایی و مرزهای شمالی کشور از مهمترین برنامههای دولت و مجلس به شمار میرود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت ترانزیت پروژه راهآهن قزوین - رشت، گفت: بارهایی که از سمت شمال کشور از جمله کشورهای آسیای شمالی مانند آذربایجان و روسیه به کشور منتقل میشوند، میتوانند با تکمیل پروژه راهآهن قزوین - رشت و همچنین کریدور شمال به جنوب به کشورهای اروپایی متصل شوند.
وی تأکید کرد: راهآهن قزوین - رشت یکی از پروژههای ملی و حیاتی کشور به شمار میآید که از بعد ترانزیت و اتصال به نقاط مرزی مانند اروپا بسیار مهم و بااهمیت است و دولت باید اتصال باقی مانده این پروژه از جمله آستارا به آستارا هم در دستور کار خود قرار دهد.
انتهای پیام/