سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بادامچیان:

برنامه‌های حزب موتلفه در حال بازنگری با شرایط جدید بین‌المللی است

دبیرکل حزب موتلفه در دیدار نمایندگان حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان از بازنگری برنامه‌های حزب متبوعش خبر داد.

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه در دیدار نمایندگان حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفت: حزب موتلفه اسلامی در حال بازنگری در برنامه‌های خود طبق شرایط جدید بین‌المللی و منطقه‌ای است.

 رئیس و معاون بنیاد شهید وحدت ملی استاد مزاری (ره) و برخی از نمایندگان حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با «اسدالله بادامچیان» دبیر کل حزب موتلفه اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ضمن بیان مواضع آمریکا در خصوص داعش و طالبان در افغانستان به هیئت حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان توصیه کرد تا با اقوام دیگر افغانستان متحد باشند تا بتوانند بر مشکلات افغانستان فائق آیند.

وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی حزب موتلفه اسلامی بر حل مشکلات اتباع افغان در ایران و اعلام اینکه ما خود را از برادران و خواهران افغانستانی جدا نمی‌بینیم و یکی هستیم، ابراز امیدواری کرد که حزب موتلفه اسلامی در حال بازنگری در برنامه‌های خود طبق شرایط جدید بین‌المللی و منطقه‌ای است و دو حزب موتلفه اسلامی و وحدت اسلامی مردم افغانستان می‌توانند روابط بیشتر و قوی تری با یکدیگر داشته باشند و در حوزه¬های مختلف از جمله در حوزه‌های آموزشی با هم همکاری کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: افغانستان دارای استعداد‌های زیادی در همه زمینه‌ها است و دشمنان نمی-خواهند که در افغانستان صلح برقرار شود و اگر همه با هم برای خدا کار کنیم و از تمام ظرفیت‌¬ها استفاده نماییم قطعا پیروز خواهیم شد.

در این دیدار «میرحسین جویا» رئیس بنیاد شهید وحدت ملی استاد مزاری (ره) ضمن اظهار تسلیت مجدد نسبت به درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیر کل فقید حزب موتلفه اسلامی، انتصاب آقای اسدالله بادامچیان به عنوان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

همچنین طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص دو کشور ایران و افغانستان به بررسی وضعیت مهاجران افغانستانی در ایران، وضعیت صلح در افغانستان و ارتباط با همسایگان از جمله ایران و پاکستان، مداخلات آمریکا برای ایجاد ناامنی و ایجاد حکومتی ضد همسایگان در افغانستان و پرداختند.

محمدتقی مرادی معاون بنیاد شهید وحدت ملی استاد مزاری (ره) نیز با اشاره به سخنی از شهید مزاری، شهید وحدت ملی افغانستان که گفته بود «زمانی می‌توانیم افغانستانی مدرن داشته باشیم که همدیگرپذیری داشته باشیم» تاکید کرد: هم‌اکنون با ۳ قوم از افغانستان تعامل و همکاری داریم و در ادامه با اشاره به وضعیت افغانستانی‌های مقیم ایران از حزب موتلفه اسلامی درخواست کردند تا در جهت کاهش مشکلات این عزیزان کمک نماید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.