سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران مطرح کرد؛

شهرداری مسئول برگزاری چهارشنبه سوری نیست/ فقط ایمنی شهر را تأمین می‌کنیم

جوادی‌یگانه گفت: اینکه عده‌ای اعتقاد دارند چهارشنبه‌سوری یک سنت قدیمی و یا خرافه است، در هر صورت ایمنی شهر را تأمین می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در نشست خبری که امروز (شنبه ۱۱ اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امسال پیش از فرا رسیدن عید نوروز اجرای پویش چهارشنبه سوری ایمن را داریم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه در حال حاضر ناگزیر به ایمن سازی هستیم، اما چه برنامه‌ای برای تبیین خرافی بودن چهارشنبه سوری دارید، تصریح کرد: شهرداری مسئول برگزاری چهارشنبه سوری نیست و ما شهر را برای شهروندان ایمن می‌کنیم، با وجود اینکه برخی اعتقاد دارند که چهارشنبه سوری خرافی است و برخی هم معتقدند که یک سنت قدیمی است، در هر صورت ایمنی را تأمین می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه به عنوان یک نهاد فرهنگی چه برنامه‌ای برای تبیین خرافی بودن این رفتار دارید از ارائه پاسخ خودداری کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: اگر قرار باشد جامعه ایرانی یک بهره تمدنی داشته باشد، یکی از آن‌ها نوروز است و در ۳ نوروز آینده عید شمسی با عید قمری همراه شده است، چنانچه امسال با میلاد امام علی (ع) سال بعد با اعیاد شعبانیه و سال ۱۴۰۰ هم رویداد تهران ۱۴۰۰ را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در آیین‌های نوروزی ۲ سنت خانه تکانی و دید و بازدید رایج است، افزود: امسال برنامه‌ریزی کردیم تا مردم به مهمانی شهر بیایند و به همراه خانواده و مهمانانشان در شهر قدم بزنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه تهران در نوروز زیبا‌تر است، گفت: پیشنهاد ما این است که مردم در نوروز در تهران بمانند تا فرصتی برای کشف نقاط دیده نشده تهران باشد.

وی با بیان اینکه امسال با دو رویکرد خانه تکانی و دید و بازدید در خدمت مردم خواهیم بود، تصریح کرد: در روز ۴ شنبه آخر سال طرح اکرام و اطعام ۲۰۰ هزار کودک کار را خواهیم داشت و برنامه دیگر ما بازسازی دیوار نگاره‌های شهری است.

انتهای پیام/

اجرای پویش چهارشنبه سوری ایمن پیش از فرا رسیدن عید نوروز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
والله بگید وظیفه شهرداری چیه?