سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران:

صید ماهی در دریای خزر آغاز شد

کاکولکی گفت: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، امسال صید ماهیان در دریای خزر ۱۰ روز زودتر آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شاپور کاکولکی، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار کرد: امسال صید ماهیان استخوانی در دریای خزر با یک هزار صیاد و با روش پره از ۵ مهر آغاز شد و هم اکنون ادامه دارد.

وی افزود: از ۳۶۷۵ تن صید ماهیان استخوانی، ۴۴ درصد آن ماهی سفید بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته و ۵۳ درصد دیگر صید ماهی کفال است که ۵۶ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش را نشان می‌دهد.

کاکولکی ادامه داد: از این میزان صید ماهیان استخوانی، ۱۳۸۵ تن سهم استان گیلان، ۲۰۷۵ تن سهم استان مازندران و حدود ۲۱۵ تن سهم گلستان است.

به گفته این مقام مسئول سهم صید استان‌های گیلان، مازندران و گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸۹ درصد، ۶۱ درصد و ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که افزایش صید موجب شده سرانه صید هر شرکت تعاونی پره در استان‌های شمالی به ۳۱ تن برسد، تصریح کرد: سرانه صید این شرکت‌های تعاونی نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از افزایش ۶۷ درصدی برخوردار شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه افزود: در مدت مشابه سال قبل سرانه صید این تعاونی‌ها ۱۸.۵ تن بود.


بیشتر بخوانید:  صید ۱۸ هزارتن ماهیان استخوانی تا فروردین ماه/ به دنبال افزایش چشمگیر صید نیستیم


وی رهاسازی بچه ماهی و تکثیر طبیعی و شرایط آب و هوایی را از دلایل عمده افزایش صید ماهیان استخوانی در دریای خزر اعلام کرد.

کاکولکی با اشاره به اینکه امسال با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، صید ماهیان در دریای خزر ۱۰ روز زودتر آغاز شد، گفت: بخش مهم صید ماهیان استخوانی در اسفند و نیمه اول فروردین انجام می‌گیرد.

وی درباره رهاسازی بچه ماهی نیز اظهار کرد: معمولا سالانه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون قطعه از انواع بچه ماهی‌های استخوانی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رها می‌شود.

معاون سازمان شیلات ایران در پایان تصریح کرد: صیادان همانند سنوات گذشته در زمینه تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی مشارکت فعال داشته باشند و قوانین و مقررات مدیریت ماهیگیری مسوولانه را رعایت کنند تا نتایج آن را در سبد صید خود ببینند.

انتهای پیام/

مشارکت صیادان در زمینه تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.