سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از دو هزار پایگاه آماده دریافت کمک‌های نیکوکاران استان قزوین

دو هزار و ۱۳۰ پایگاه، شانزدهم اسفند کمک‌های مردم استان را در جشن نیکوکاری جمع آوری می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید مومنی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در نشست با اصحاب رسانه گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار "عیدی برای همه" از روز ۱۵ اسفند ماه در مدارس استان آغاز می‌شود و از شانزدهم دو هزار و ۱۳۰ پایگاه کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع دوستان را دریافت و جمع آوری خواهند کرد.
مومنی افزود: پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در روز ۱۷ اسفند ماه در میعادگاه‌های نماز جمعه هم برپا خواهند بود.

وی افزود: علاوه بر بر پایگاه‌های جشن نیکوکاری، خیران استان می‌توانند با استفاده از کد # ۰۲۸*۸۸۷۷* و شماره ۳۳۸۰۸ برای مشارکت در این جشن شرکت کنند.

مجید مومنی با بیان این‌که از ابتدای فروردین سال آینده ۱۴۰ واحد مسکونی در سطح روستا‌های استان برای مددجویان ساخته می‌شود. گفت: با ساخت ۴۰ واحد مسکونی دیگر با همکاری بسیج سازندگی، در استان هیچ مددجوی بدون مسکن در استان نخواهیم داشت.
مدیرکل کیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به این‌که در حال حاضر به ۲۸ هزار و ۳۹۶ خانوار در استان قزوین خدمات ارائه می‌شود، افزود: با آن‌که در سال گذشته هزار و ۸۰۰ خانوار به‌دلیل توانمند شدن از دایره خدمت‌رسانی خارج شده‌اند، اما به‌دلیل مشکلات اقتصادی امسال با لحاظ تبصره ۱۴ حمایت از اقشار آسیب پذیر، هشت هزار خانوار به کمیته امداد استان اضافه شد.
مومنی افزود: ۵۳ درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد جمعیت روستایی و ۴۷ درصد را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد و از این میان ۵۰۷ خانوار زندانی و ۱۴ هزار و ۹۷۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این کمیته هستند.
این مسئول خبرداد: سالانه هفت میلیارد و یکصد میلیون تومان یارانه به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت می‌شود.
او ادامه داد: امسال ۸۳۷ مورد جهیزیه به نوعروسان پرداخت شده که میانگین آن سه تا شش میلین تومان بوده است.
مومنی همچین افزود: سه هزار و ۶۷۹ دانش آموز و چهار هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که میانگین پرداخت به آن‌ها ماهیانه صد هزار تومان است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند افزود: امسال هزار و ۲۳۰ کودک زیر ۶ سال شناسایی شده‌اند که ماهیانه ۸۰ هزار تومان با هدف رفع سوتغذیه در بین آنان پرداخت می‌شود.
این مسئول افزود: کمیته امداد استان به افرادی که بیماری صعب‌العلاج دارند ماهیانه ۱۸۰ هزار تومان برای تهیه لوزام بهداشتی پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد قزوین با بیان ۲ هزار و ۲۵۰ طرح اقتصادی در سال جاری اجرایی شده است، گفت: در سال جاری با آموزش اشتغال و کار آفرینی برای ۶ هزار خانوار امکان ایجاد اشتغال فراهم شده است.
انتهای پیام/.

دو هزار و ۱۳۰ پایگاه ا شانزدهم اسفند آماده دریافت کمک‌های مردم استان در جشن نیکوکاری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.