سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت مدیر سازمان بورس و اوراق بهادار:

معاملات بازار سرمایه به ۹۰۰ هزار میلیارد رسید/ استقبال جدی بانک‌ها برای فروش اموال مازاد

فلاح پور از جهش حجم معاملات بازار سرمایه به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: بانک ها از فروش اموال مازاد خود استقبال کرده اند.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فلاح پور، عضو هیئت مدیر سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با گذشت ادوار مختلف به پختگی خوبی در عرصه آموزش، قوانین و معاملات رسیده است، بطوریکه حجم معاملات بازار سرمایه تاکنون به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان جهش پیدا کرده است.

وی بازار سرمایه را شامل بورس کالا، انرژی، تهران و اوراق بهادار دانست و گفت: سال گذشته حجم معاملات در بازار سرمایه ۲۴۵ هزار میلیارد تومان بود اما تا پایان بهمن امسال همین رقم به ۳۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: مقررات جدید بازار پایه فرابورس ایران اعلام شد


فلاح پور با اشاره به رشد چشمگیر استقبال فعالان از بازار سرمایه گفت: استقبال جدی بانک‌ها برای فروش اموال مازاد خود یکی از اخبار خوش در عرصه اقتصادی و بورسی کشور به شمار می رود.

۲ اردیبهشت ماه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار می‌شود/ استعفای ظریف در ریزش شاخص بورس بی تاثیر نبود

فلاح پور بیان کرد: در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب فضا در اختیار ۱۱۵ شرکت بورس، ۱۰۰ روزنامه و شرکت رسانه‌ای قرار می‌گیرد. تاکنون ۸ بانک و ۱۶ شرکت بیمه‌ای برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به برپایی فضا‌های جدید در این دوره از نمایشگاه، گفت: در نظر داریم تا با برپایی بیشتر مسابقات بورسی و میزگرد‌ها برای افزایش بهره وری و دانش جمعی تلاش کنیم. در سال‌های گذشته همه می‌گفتند که نقش بازار سرمایه باید در تأمین مالی بیشتر شود، اما امسال این تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، یک باید شده و به عمل تبدیل شده است و همچنین مهمترین راه تأمین مالی برای توسعه کشور بازار سرمایه شده است.

معاون رئیس سازمان بورس اوراق بهادار بیان کرد: در این نمایشگاه چند شرکت خارجی حضور خواهند داشت البته این اجازه به شرکت‌های ایرانی داده شده است که با ارتباطات خود شرکت‌های خارجی را به این نمایشگاه دعوت کنند، عضویت ایران در آی اس او به عنوان یکی ویژگی‌های طلایی حضور شرکت‌های بین المللی در ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: بورس علاوه بر فرهنگ سازی صحیح، نیازمند دقت بالا و اموزش‌های صحیحی است، قرار نیست تنها روی موضوع فرهنگسازی مانور بدهیم و باید برای افزایش تعداد سرمایه گذاران به سمت آموزش‌ها حرکت کنیم. خوشبختانه بازار سرمایه امسال شاهد حضور اولین‌هایی بود که فضا کسب و کار را بیشتری مردمی خواهد کرد، بانک‌ها برای فروش املاک مازاد خود به این سمت روی آورده اند و قرار است از این طریق از بار املاک خود بکاهند.

انتشار کتاب ۱۰ جلدی برای آموزش عمومی بورس

عضو هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهاردار تشریح کرد: شرکت بورس تهران برای آگاه سازی عموم جامعه، کتابی ۱۰ جلدی را با زبانی روان منتشر کرده است که در این نمایشگاه می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

وی تاکید کرد: در فضای کسب و کار و بازار‌های جهانی همواره جو روانی نظیر مسائل سیاسی بسیار موثر بوده است حتی بعضا دیده می‌شود که بر اثر اختلافات دو رئیس جمهور بر سر یک موضوع قیمت‌های فلزات هم با افت و خیز‌ها مواجه می‌شوند.

فلاح پور بیان کرد: اینکه در ایران هم بازار سرمایه بر اثر استعفای یک وزیر و یا اختلافات دچار ریزش شود غیر طبیعی نیست، اما تنها فاکتور ریزش شاخص بورس این موضوعات نیست به طور مثال ریزش شاخص در هفته گذشته علاوه بر فشار جو روانی به علت کاهش قیمت نفت رخ داد.

وی ادامه داد: سازمان بورس اوراق بهادار آخرین مقدمات انتشار اوراق بیمه را انجام داده و تنها منتظر مصوبه نهایی شورای عالی بورس در اینباره هستیم پس از تصویب این موضوع، بورس سازوکار سریعی را برای نهایی شدن آن داشته و بیمه هم بشدت پیگیر این موضوع است.
معافیت صفردرصد تنها برای افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی

عضو هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به گفته‌های رئیس سازمان بورس اوراق بهادار مبنی بر اینکه معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی به صفر درصد رسیده است تصریح کرد: ستاد هماهنگی اقتصادی مصوب کرده است افزایش سرمایه‌ای که از محل سود تقسیم نشده شرکت‌های بورسی حاصل می‌شود از معافیت مالیاتی یا همان نرخ صفر مالیاتی برخوردار باشد و این اقدام بسیار خوبی بود که در سال جاری انجام شد.

وی افزود: باید توجه داشته باشید که تمام فعالیت‌های مالی شرکت‌های بورسی شامل معافیت نشده بلکه این تنها سرمایه افزایش یافته شرکت هاست. این معافیت تنها شامل شرکت‌هایی است که در بورس به ثبت رسیده اند.

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از ۲ تا ۴ اردبیهشت ماه سال ۹۸ توسط سازمان بورس اوراق بهادار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

حجم معاملات بازار سرمایه تا پایان بهمن امسال به ۳۸۰ هزار میلیارد تومان رسید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.