سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موزه‌های کشور چه برنامه‌هایی برای نوروز ۹۸ دارند؟

مدیر کل امور موزه‌های کشور علاوه بر تشریح برنامه‌های نورورزی موزه‌ها از مردم دعوت کرد که در ایام نوروز از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی بازدید کنند.

محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح برنامه‌های نوروزی موزه‌های کشور پرداخت و گفت: بخشی از برنامه‌هایی که موزه‌ها برای استقبال از نوروز دارند، برنامه‌هایی است که هر ساله باید انجام شود که از آن جمله می‌توان به تمیز کردن موزه‌ها یا خانه‌تکانی موزه‌ها و رفع کردن ایراد‌های جزئی و احتمالی آن اشاره کرد. البته این مسائل، عمومی بوده و همیشه در مرکز توجه است، اما استقبال از نوروز و عید خیلی جدی در دستور کار موزه‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: درباره فعالیت‌هایی که موزه‌ها در آستانه نوروز و ایام تعطیلات نوروزی انجام می‌دهند باید گفت معمولا موزه‌ها در این ایام برنامه‌های جانبی دارند. مثلا نمایشگاه‌هایی برگزار می‌کنند و آثار به نمایش گذاشته نشده خود را به نمایش می‌گذارند. برخی از موزه‌ها هم آثاری را از موزه‌های دیگر امانت می‌گیرند و در نمایشگاه‌هایی با عناوین مختلف در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

کارگر افزود: معمولا برنامه‌هایی به مناسبت نوروز در موزه‌ها صورت می‌گیرد که از آن جمله می‌توان از انجام برنامه‌های موسیقیایی اقوام مختلف، برگزاری کارگاه‌های مختلف، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی یاد کرد. سفره‌های هفت‌سین به صورت متفاوت با توجه به سنت‌ها و آثاری که در موزه‌ها هستند، بخش دیگری از برنامه‌های نوروزی موزه‌ها است.

مدیر کل امور موزه‌های کشور بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی در سال‌های اخیر در جهت احیای سنت‌های نوروزی، نوروزگاه‌هایی را برگزار می‌کند که بخشی از آن‌ها در محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها خواهد بود. برنامه‌های نوروزی موزه‌ها در مجموع شور و هیجانی را در موزه‌ها ایجاد می‌کند و من واقعا از مردم دعوت می‌کنم که در ایام نوروز از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی بازدید کنند و این بازدید جزو برنامه‌های اصلی آن‌ها در ایام نوروز باشد.

کارگر گفت: ما در همه استان‌ها برنامه نوروزگاهی داریم و در هر جایی که مردم در آن حضور دارند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
همه جای دنیا بلیط موزه ها بسیار ارزان هستش
اینجا هیلی گرونه
ارزونش کنید تا مردم رغبت داشته باشن برن موزه