سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلایل ارسال یک ماکت زن فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی چیست؟

ماکت زن فضانورد اثر‌های تشعشع‌های کیهانی بر بدن انسان را در طول ماموریت رفت و بازگشتی کپسول فضایی Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی ثبت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که تنها ساعاتی تا پرتاب کپسول فضایی Crew Dragon spaceship به ایستگاه فضایی بین المللی باقی مانده است، مقام‌های اسپیس ایکس از ارسال یک ماکت زن فضانورد همراه کپسول خبر دادند.
 
نام این ماکت زن Ripley، برگرفته از اسم شخصیت اصلی چهارگانه بیگانه است.
 
در این ماموریت هیچ فضانورد انسانی شرکت نخواهد داشت و هدف اصلی کارشناسان انجام آخرین بررسی‌ها و کشف نقص فنی درپرتاب است تا زمانی که در ماموریت‌های آتی فضانوردان با این کپسول به ایستگاه فضایی منتقل و از آن بازگردانده شوند.
 

کپسول اژد‌ها همراه خود ۱۸۰ کیلوگرم انواع تجهیزات و موادخوراکی را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل خواهد کرد.
 
از جمله هدف‌های مهندسان اسپیس ایکس و ناسا در فرستاندن کپسول Crew Dragon به فضا، وابسته نبودن به روسیه و استفاده از کپسول فضایی سایوز برای انتقال فضانوردان است.
 
این ماموریت Demo-۱ نام دارد و ماکت زن فضانورد دارای حسگر‌ های فراوان برای بررسی اثر‌های سفرفضایی بربدن فضانوردان است.
 
به گفته دانشمندان امکان دارد کپسول خدمه اژد‌ها Crew Dragon دارای پیش فرض‌هایی باشد که هنوز مورد بررسی قرارنگرفته‌اند و در زمان پرتاب باعث آسیب به فضانوردان شود به همین دلیل ماکت زن فضانورد می‌تواند این آسیب را شناسایی و داده‌ها را در اختیار دانشمندان قرار دهد.
 
مقام‌های ناسا اعتقاد دارند ماکت زن فضانورد می‌تواند برای بررسی وضعیت انسان در فضا مورد استفاده قرار بگیرد به ویژه سرعت ناگهانی که موشک به دست می‌آورد.
ازجمله دیگر قابلیت‌های ماکت زن فضانورد، اندازه گیری دما، بررسی میزان شدت سر و صدای محیط و میزان ارتعاش کپسول فضایی در زمان سفر تا رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی است.
 

کارشناسان ناسا و اسپیس ایکس به تازگی آزمایش چتر نجات کپسول در زمان بازگشت از ایستگاه را انجام داده‌اند و به گفته آن‌ها میزان موفقیت پرتاب موشک در روز شنبه بسیار زیاد است.
 
زمانی که کپسول فضایی پس از پایان ماموریت خود به زمین بازگردد کارشناسان به بررسی داده‌های دریافتی از ماکت زن فضانورد می‌پردازند.
 
یکی از دلایل انتخاب ماکت زن فضانورد، افزایش میزان فضانوردان زن در سفر‌های فضایی و آسیب پذیری بیشتر آن‌ها به نسبت مردان است به همین دلیل و با توجه به افزایش سفر‌های طولانی مدت فضایی در آینده نه چندان دور کارشناسان اعتقاد دارند باید آزمایش‌های بیشتری برای درک اثر گذاری فضا بر بدن انسان انجام داد.
 
منبع: businessinsider
انتهای پیام/

ماکت زن فضانورد اولین مسافرکپسول فضایی اژدها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.