سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

پرداخت ماهانه یک میلیون تومان به جای ارز ترجیحی به هر ایرانی

پورابراهیمی گفت: پیشنهاد شده که سرانه مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سامانه نیما یا سنا به عنوان وجه اعتباری در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارجاع بند مربوط به نحوه تخصیص ارز به تامین کالا‌های اساسی به کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، گفت: پیشنهاد شده دولت در اقلام کالا‌هایی که می‌تواند نظارت داشته باشد و قیمت کالا‌ها همان قیمتی بوده که با نرخ ارز ترجیحی اختصاص یافته با همان روش قبلی به تامین این کالا‌ها ادامه دهد، به عنوان مثال ممکن است سیستم نظارتی بر توزیع دارو امکان پذیر باشد، البته باید در این حوزه دولت نظر خود را اعلام کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برخی اقلام دولت نظارت کافی نداشته و یا شیوه نظارت منطقی بر آن حاکم نیست، افزود: در این شرایط پرداخت ارز و خرید کالای گران توسط مردم منطقی ندارد و استمرار این مسیر در حوزه اقتصادی قابل پذیرش نیست.

سرانه مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سامانه نیما یا سنا به عنوان وجه اعتباری در اختیار مردم قرار گیرد

وی ادامه داد: اگر دولت می‌تواند قیمت کالا‌هایی که با ارز دولتی وارد و تولید شده را در خرده فروشی‌ها با همان نرخ ارز ترجیحی به مردم ارائه کند، مجلس استمرار این روش را می‌پذیرد، در غیر این‌صورت ادامه روش فعلی در تامین کالا‌های اساسی امکان‌پذیر نیست.


بیشتر بخوانید: پشت پرده عدم مدیریت بازار ارز به روایت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس/جهانگیری نظرش این بود که ما دولتیم و تصمیم‌گیرنده، شما مجلسی‌ها کار خودتان را انجام دهید!


پورابراهیمی با بیان اینکه پیشنهاد شده که سرانه مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سامانه نیما یا سنا به عنوان وجه اعتباری در اختیار مردم قرار گیرد، اظهار کرد: براین اساس مردم کالای مورد نیاز خود را خریداری کرده و مابه‌التفاوت قیمت را از محل خط اعتباری که برای هر فرد به صورت جداگانه در نظر گرفته شده پرداخت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سرانه مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی تا نرخ بازار آزاد باید به مردم اعطا شود، افزود: اگر مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی با نرخ ارز نیما محاسبه شود حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان و با نرخ ارز سامانه سنا حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که سرانه سالانه مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سامانه نیما بیش از ۶ میلیون یعنی ماهانه ۵۰۰ هزار تومان و با نرخ ارز سامانه سنا ۱۲ میلیون تومان یعنی ماهانه یک میلیون تومان می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این وجه اعتباری باید به تمام مردم ایران پرداخت شود، تصریح کرد: براین اساس قیمت‌ها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا محاسبه می‌شود که این رقمِ ۵۰۰ هزار و یا یک میلیون تومان، اعتباری بوده که به هر فرد داده می‌شود تا کالا‌ها را خریداری کنند و به آنها وجه نقد پرداخت نمی‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
یک میلیون چه کمکی به ما میکنه ؟
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
امیدوارم تصمیمی گرفته بشه که باعث اختلال در بازار ارز نشه
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
فکرنکنم اینکارشون عملی کنن همش سرکاریه
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
یک میلیون تومان ؟؟؟؟؟؟ مگه میشه مگه داریم
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
کسی به فکر ضعفا نخواهد بود؟
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
دقیقا
مث من الکی یارانمو قطع کردن وصلم نمیشه
نه بیمه نه سبد مبد نه هیچی
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
چطور ممکنه این کار انجام شه ؟
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
انشاا... تا پنجاه سال دیگه حل میشه
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
روش منطقی ای است به شرط اینکه دولت قیمت دلار آزاد رو کنترل کنه ومابه التفاوت واقعی پرداخت بشه نه مثل یارانه ها که بعداز ده سال همون ۴۵تومنه
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
فاصله طبقاتی باید کاهش پیدا کنه
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
چرا تا حالا درباره حقوق و دستمزد خیلی گفتن . این حرفها مثل رویا میمونه که هیچ وقت حقیقت نداره
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
ای کاش ی تصمیمی برای کاهش نرخ ارز گرفته شه
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
بازار رها شده و به دست دلالان سپرده شده تا پولدارتر شوند و فقیران فقیرتر
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
یعنی سالی 12 میلیون پرداخت میشه؟
ناشناس
۰۳:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
سلام اون دسته از عزیزانی که متوجه مطلب نشدند باید به خدمتشون عرض کنم که در کشور ما در حال حاضر سه نوع ارز با قیمتهای 4200 تومنی/ارزنیما که در حال حاضر حدود9000 تومنه و ارزازاد یا همون سامانه سنا که فعلا 14000 تونه وجود داره .دولت سعی کرده اقلام ضروری از و مایحتاج مهم مردم رو با ارز دولتی یا همون 4200 تومن تامین کنه که بعلت رانت خواریهای مختلف و فساد اقتصادی و عدم توانایی سازمانهای دولتی در خصوص نظارت در توزیع درست و سایر موارد دیگه عدالت کافی در توزیع و رسیدن اجناس به دست مردم وجود ندارد حالا در حال تصمیم گیری هستن که مردم مایحتاجشونو با ارز ازاد خرید کنن و مابه التفاوتشو که دولت سوبسید میداد رو مستقیم به مردم بدن البته نه بصورت نقد بلکه بصورت اعتباری که مردم واسه خریدهاشون خودشون نحوه هزینه رو تصمیم گیری کنن واگه با نرخ ارز ازاد حساب بشه ماهانه بایستی برای هر ایرانی 1 میلیون تومان اعتبار و اگه با ارز نیما یا همون 9000 تومان در حال حاضر محسوب بشه بایستی ماهانه مبلغ 500 هزار تومن برای هر ایرانی اعتبار در نظر گرفته بشه. به نظر من اگه این مطالب تصویب بشه خیلی بهتره چون دیگه ارزهای چند نرخی از بین میره و فساد اقتصادی و رانت خواری به حداقل میرسه و از طرفی هم یک نوع رقابت در بین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برای جلب مشتری بوجود میاد ینی الان ما دنبال اقلام و فروشندگان میدویم ولی اون موقع اونا با تبلیغات و عرضه انواع تسهیلات دنبال مشتری میدون
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
فرمایش شما درست ولی من متوجه نشدم چی شد ؟
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
سر یارانه ها هم اولش همینو گفتن قرار بود برق و ... ازاد بشه و یارانه اشو بدن ولی عملا دیدیم که یارانه ثابت موند و برای برخی حذف شد ولی همجنان برق و... داره گرون میشه
غلام رضا
۰۲:۳۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
بیاید چهارتا صفر از این پول بردارید تا حقوق ها برابر بشه ریال با دولار برابر شه همچیز حل می شه دگه کسی مفت کارگری نمی کنه دیگه قاچاق نمی شه ازش پولمون میاد بالا
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
بهترين راه برون رفت از مشكلات اينه كه حقوق ودستمزدها را بر اساس دلار محاسبه كنند و آن وقت خواهيم ديد كه مسولان چه زود نرخ دلار پايين ميكشند به خاطر منافعشان
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
من که متوجه نشدم چی شد ؟!
هوشیار
۲۳:۴۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
اصلا ما دولت نداشته باشیم فکر کنم همه چیز روبراه تر بشه .
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
اينهمه مسئول و نماينده و وزير و معاونين و ... همشون با هم قدرت ندارن ٥٠٠ تا تك تومن ارز و بيارن پايين
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
به ما سبد حمایتی ندادن. به سامانه ای که گاهی در بخش های خبری زیرپوستی اعلام می کردن تا مردم ندونن شماره ی سامانه چیه، درخواست اعتراض مون رو ثبت کرددیم. بعد پیامک فرستادن که به خانوار شما سبد حمایتی تعلق نگرفته در صورت اعتبار اطلاع رسامی می شود. می خواستم بگم اینکه به ما سبد ندادید رو که خودمون هم می دونیم! اصلا چون سبد ندادید به این سامانه درخواست اعتراض مون رو ثبت کردیم دیگه! حالا دارید چیزی رو خودمون می دونیم رو به خودمون میگید؟! واقعاکه.
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
جناب دلسوز الان شما یعنی باورتون شد اینا همچین کاری رو بکنند .اون ۴۵ تومن یارانه رو نمیدن وسرش دعواس .این یه میلیون که دیگه اصلا شدنی نیس
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خدا رحم کنه بازم ی چیز جدید
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
تنها راه نجات مردم،پیروی واقعی از رهبریت.
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
زمانی که احمدی نژاد گفت میشه یارانه رو تا یه میلیون افزایش داد صدای همه دراومد! گفتن عوام فریبیه!
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
هر کار می خواهید بکنید خواهشا زودتر تصمیم بگیرید چون هر روز که میگذره عده بیشتری نفله می شند .
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
حالا یه لیتر بنزینتون رو بسوزیم بعد یه تومن رو بدید.
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
پورابراهیمی کارش درسته
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
منظورت‌برداشتن‌یه‌صفرازپول‌ملی‌ومیشودصدتومان‌
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
آخ جون یک میلون تومان................
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
واینقدرراه حل های نشدنی تحویل مردم ندهید؟؟!!! واینقدر وعده های توخالی ندهید؟!!!
رضا
۱۹:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
اقای ریس کمیسیون لطفا صحیح حساب کنید و فکر مردم رو خراب نکنید.اگر صد هزار میلیارد شما رو تقسیم بر ۷۰میلیون کنیم میرسه هرنفر ۱.۵ میلیون تومان و ماهی ۱۲۵ هزار تومان .خوب شما از کجا میفرمایید ماهی ۵۰۰ هزار تومان.!!!!
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
واله با اين وضع كه توليد كننده ها همه جنساشونو به دلار آزاد دارن ميفروشن فك كنم اين بهترين راه حله
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
افای پور ابراهیمی شما زیاد وعده وعید می دهید نز دیک انتخابات هستش دولت ۴۵تومان یارانه می دهد انروز مصیبت واعلام عزای عمومی می کنه حالا شما وعده یک میلیونی می دهید شما ب بازنشسته ها هم قول پیگری همسان سازی را دادید ولی فراموش کردی ک اصلا بازنشسته ای وجود دارد.
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
شما بهتر ارز رو تک نرخی کنید و این نیما و سنا و بازیهای دیگه که باعث رانت خواری یه عده شده رو جمع کنید.بعد هم سطح حقوقها را به اندازه تورم فعلی افزایش بدید و از نرخ سود بانکی رو ماهی یک درصد کم کنید تا به نرخ دوازده درصد برسه.در گام بعدی و بعد از ادغام بانکهای نظامی،سایر بانکهای مشمول قانون ورشکستگی رو منحل و یا ادغام کنید.مطمئن باشید همه چیز درست میشه.
خادم
۱۹:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
بنده اقشار مردم را به پنج دسته تقسیم می کنم. طبقه ی ثروتمند* طبقه ی خودکفا* طبقه ی شاغل نیازمند* طبقه ی مجرد بیکار* افراد در وضعیت قرمر. باید به همه ی اقشار مردم خدمات فرهنگی و مشاوره ای و . . . داد و به سه طبقه ی آخر کمک مالی و شعل.
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه ارز ترجیحی که داده میشه فقط عده ای رانت خوار سودش را می برند و دوباره گرانی زیاد میشه و به مردم هم هیچ سودی از ارز ترجیحی نمی رسه
پس بهترین کار همینه که مابه التفاوت به دست مردم داده بشهو بگذارند مردم خود مدیریت کنند و یک بار هم شده نه در شعار بلکه در واقعیت به مردم اعتماد کنند. این کار اگر درست انجام شود نه تنها این روش انتقال پول تورم را بالا نمی برد بلکه بازار را به ثبات حقیقی رسانده و(نه تنها در دراز مدت بلکه در کوتاه مدت) و ثبات قیمت ارز را نیز می توان در فضایی با امنیت و آرامش اجتماعی بالاتر کنترل نمود.
اجرای صحیح به دست یک سیستم جامع و سالم و غیر قابل خیانت فواید بسیاری دارد از جمله:
1- واگذاری این یارنه به دست همه مردم نه به دست عده ای انگشت شمار نور چشمی تا آنها با ارز دولتی انواع کارها بکنند به غیر از رساندن جنس با ارز ارزان به دست مردم و دیگر این اثبات شده که این مابه التفاوت فقط به جیب عده ای رفته و بازار را ملتهب تر نموده اند.
2- اعتماد به مردم و واگذاری مدیریت این مابه التفاوت به آنها که این فواید عظیمی در دراز مدت هم برای اقتصاد کشور و هم پیشرفت صنعت و هم ایجاد یک آرامش نسبی در جامعه دارد که نظام می تواند از این آرامش برای برنامه ریزی اقتصادی باثبات درازمدت استفاده کند.
2-1 واگذاری سرمایه به هدف اصلی و حذف دزدان و رانت خواران و ایجاد امنیت روانی بابت این شفاف سازی در جامعه
2-2 مدیریت این مبلغ توسط افرادی از اجتماع که توان توسعه کسب و کار کوچک دارند اما از حداقل امکانات مالی برخوردار نیستند و ایجاد اشتغال مولد مخصوصا در روستاها و مخترعین که توان علمی و فناوری دارند ولی در حداقل های مالی گرفتارند(ایجاد بعضی کسب و کارهای فناورانه و به تبع آن ایجاد اشتغال مولد با مبالغ و پشتوانه مالی بسیار اندک توسط اشخاصی توانمند توسط اشخاص توانمندی در این کشور میسر است که متاسفانه به خاطر نداشتن حداقل های مالی استعداد و توانشان هدر می رود و این در حالیست که دولت خود مدعیست برای ایجاد هر یک شغل حدود 400 میلیون تومان سرمایه گذاری لازم دارد و این در حالیست که اگر به مردم اعتماد شود و این حد اقل عوض سپردن به رانت خواران به آنها داده شود در میان این ملت نیروهای توانمندی هستند که قادرند این مبلغ ناچیز را به شغل تبدیل کنند و از جهات مختلف به درونزائی اقتصاد که خود فواید متعددی دارد کمک نمایند.)
3 کمک به خروج اقتصاد از رکود جانکاه با گردش مالی که در دست نقطه هدف اصلی قرار گرفته و البته اگر این روش با یک سازوکار علمی درست و برنامه سیستمی صحیح انجام شود حتی برخلاف آنچه در یک قضاوت سطحی به نظر می رسد تورم زا باشد ضد تورمی نیز عمل خواهد نمود(بعد از یک دوره کوتاه تعادلی میگردد و فیدبک های جبران سازی در خودش در جهت تعادل و ضد تورمی عمل کردن در خود دارد)
و فواید متعدد دیگر ......
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
فقط کافیه به معنای واقعی رهنمودهای رهبری رو اجرایی کنید.اونوقت همه چیز درست میشه.کاش رهبر عزیزمان شخصا همه امور رو در دست می گرفت.
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
اگر رفتار آقای خلخالی اوایل انقلاب را زنده بکنید و حدود اسلامی را برای اخلالگران اقتصادی و اجتماعی اجرا بکنید فکر میکنم مملکت ظرف ۶ ماه تبدیل به مدینه فاضله میشود .
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
جلوی اینهمه گرونی و بی عدالتی درحق مردم را بگیرین ۱میلیون پیشکش
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
یکباربرای همیشه قیمت کالاها وحقوق ها را جهانی کنید تا دیگرنیازی به ارز ترجیحی وجودنداشته باشد وتورم در بخش های مختلف نیزکنترل شود
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
لطفا هر کاری برای مردم می کنید، تا عملی شدن آن حرفی نزنید! که اگر هم عملی نشد
دروغ نگفته باشید و موجب تورم بیشتر.................
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
یک چیزی بگید که هم خدا رو خوش بیاد و هم مردم راضی باشند .. ظلم را بزطرف کنید ..
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
پرداخت ۴۵ تومن برا دولت وانفسا شده ه هرماه به چکنم چکنم افتاده اونوقت میخواد به هر ایرانی یک میلیون تومن بپردازه ؟!!خدای خودت اینو باور میکنی ؟!!!!!!
آرمان
۱۸:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
بنام خدا
سلام
برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و تاب آوری در مقابل دشمنان هماهنگی با قیمتهای جهانی با پرداخت حقوقهای
بین الملی و حمایت های نقدی از همه ملت دلاور و قدر شناس است باید در نظر داشته باشیم ما در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم نمی توانیم قیمتها را دستوری پایین نگه داریم. با تشکر از نمایندگان محترم و دلسوز .
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
ولی دولت این اجازه را نمی دهد
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
درجنگ میان فقیر وغنی تاحالا که ضیعف پامال بوده
دارایی
۱۸:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
نمی دونم این راهکاری که اینجوری بیان کردید رو آیا واقعا در عمل هم همین جوری اجراش می کنید یا اینکه مثل همیشه دیگه علناً افسار گرونی های افسارگیسخته رو رهاتر کرده و یک میلیون رو هم نمیدید! واقعیت اینه که راه های مقابله با گرانی های عمدی، بسیار است. ولی اراده، خیر.
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
نگنه با این ترفند می خواید کالاها رو گرون باقی بذارید و دیگه حتی در حرف هم بخیالِ گرونی ها بشید، بعد از یک میلیون هم خبری نشه؟! از اینکارا ما زیاد دیدیما.
محمدتقی
۱۸:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
سلام
این حرفها همیشه روهواست تا مثلا بگن کمیسیون اقتصادی بفکر مردمه ، و پیشنهاد میده ، ولی دولت نمیپذیره
غافل از اینکه نه دولت این حرفها حالیشه نه از شما کاری بر میاد
اول با دولت صحبت کنید ببینید چی مخواهد بعد تو هم بیا یه چیزایی درباره بگو
یه سال به انتخابات مونده هنوز!!
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
آقای پور ایراهیمی شما گفتید: «اگر دولت می‌تواند قیمت کالا‌هایی که با ارز دولتی وارد و تولید شده را در خرده فروشی‌ها با همان نرخ ارز ترجیحی به مردم ارائه کند، مجلس استمرار این روش را می‌پذیرد، در غیر این‌صورت ادامه روش فعلی در تامین کالا‌های اساسی امکان‌پذیر نیست.» ... واقعیت هم همینه اقای پور ایراهیمی. دولت نمی تواند. بنابراین راهکار شما خیلی بهتر از وضعیت فعلی ست.
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
چه اشکالی دارد اگر سرمایه ای به میزان مساوی بین همه تقسیم شود.و هر خانواده ای به شکلی آنرا به زخم زندگی خود بزند؟
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
من که نفهمیدم چی شد یعنی به زودی ماهی یک میلیون تومان به هر ایرانی میدن ؟ یا به پولدارا میدن به ما مستضعفین نمیدن؟ چجوریه زیر دیپلم توضیح بدین لطفاً
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
بهترين كار همينه تا ديگه كسي از دولت طلبكار نباشه و همه چيز خصوصي بشه
تنها راه مبارزه با غرب خصوصي سازيه
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خدایا بر پدر و مادر هر که بفکر مردم سرزمینشه رحمت بفرست و هر که فرزند خوب و دلسوز و کارکن تحویل جامعه بدهد که دست گیر همه باشد.
آفرین ،مرحبا،خسته نباشی.
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
پس لطفا با نرخ ارز سنا حساب کنید آفرین به جناب پور ابراهیمی که دغدغه ی مردم را دارند
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
یه مدت هم سر ملت را با این حرف ها گرم کنید بعد ۱۰ درصد اضافه کنید بگید ۲۰ درصد اضافه شد
Abc
۱۷:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
حتما از فرداش شروع می کنین به خاطر این یارانه نقدینگی زیاد شد و تورم 10 برابر میشه. آخرش هم همین مبلغ که دیگه بی ارزش شده پرداخت می کنین ولی قیمت ها 20 برابر شده. مثل همین 45 تمن یارانه فعلی. مردم یارانه نمیخان شما قیمت ارز رو بیارین پایین همه چی درست میشه.
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
یارانه تمام کالاها باید بحساب مردم واریز شود و بعد ازحساب انها خارج شود.
تا دست رانت خواران ومفسدان از بیت المال کوتاه شود.
o,nl
۱۷:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
من که از حرفاش سردرنیاوردم
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
حقوق و دستمزدها را متناسب با تورم واقعی نه ساختگی افزایش دهید قطعا ناراحتی مردم کم خواهد شد در غیر این صورت با این تورمهای وحشتناک شاهد فقر و بدبختی مردم خواهیم بود .
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
نفهمیدم چی میگی.ولی اصلا حس خوبی ندارم نسبت به حرفات
حمید
۱۷:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
یعنی ماهانه به هر ایرانی یک میلیون تومان میدن ؟!!!!!!!
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
این بنده خدا ادم خوبیه ولی حرفش تو دولت خریدار نداره زیاد دلخوش نباشیم که پیشنهاداتشون عملی باشه
مهدی
۱۶:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
قرار بود ایمنی پراید بره بالا.قیمتش چند برابر شد.زه درب بغلو کندند.و..... حالا اینو میگین.آخرش هه قیمت ها آزاد میشه و از مردم پول اضافه هم میگیرین و سرمون منت میذارین.یارانه نمیدین حالا ماهی 1 میلیون بدین؟
محمد
۱۵:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
مثلا مرغ میشه کیلویی 70 هزارتومتن شما 15 رو خودت پرداخت میکنی و 45 هزارتومان هم از کارت اعتباری میکشی بعد بازار به بهانه ازاد شدن قیمت ها هرکی هرکی میشه و اون یه میلیون هم میشه مثل یارانه 45 هزارتومانی و بی اثر میشه بطوری که اقتصاد طی 6 ماه میپوکه و خیلی ها دیگه نونی برای خوردن ندارن
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
نمی خواهد بذل بخشش کنید با اون قانون 20درصد افزایش حقوق اشراف پرورتون که دیروز تصویب کردید.
محمود
۱۶:۱۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
این بهترین تصمیمی هست که میتوانند بگیرند این نمایندگان،فقط خدا کند به این تصمیم عمل کنندتا بلکه یک قدم به سمت عدالت برداشته باشند
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
کسی اگر از این حرفا سر درآورد به طور ساده برای ماهم توضیح دهد
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خودشونم نمیدونند چی میگند
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
میخوان یه برنامه دیگه برای سرگرم کردن ما و حیف و میل بیت المال برنامه ریزی کنند ، بعد از یه مدتی،دولت جدید بیاد بگه اونا اشتباه کردند
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
به طور خلاصه :
هر ایده وطرحی که در این مملکت صد در صد به نفع مردم باشد اجرا نخواهد شد.
والسلام
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
این روش هم جواب نمیده
دلسوز
۱۸:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
اتفاقا حرف کاملا قابل فهم و عاقلانست . اینکه دولت ارز 4200 بده برای واردات ولی عملا اجناس به قیمت ارز آزاد دست مردم بدبخت برسد یعنی عده ای دلال و واسطه و مقامات از اون بیشترین استفاده رو میکنن . خو با این کار دولت اون پول رو مستقیما به خود مردم میده
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
کاربر دلسوز، حرف شما درسته، ولی آیا واقعا به این حرفشون عمل میکنن؟! ما نگفتیم حرف بدیه، میگیم بهش عمل میکنید؟!
محمد
۱۵:۱۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
پرداخت میکنی و 45 هزارتومان هم از کارت اعتباری میکشی بعد بازار به بهانه ازاد شدن قیمت ها هرکی هرکی میشه و اون یه میلیون هم میشه مثل یارانه 45 هزارتومانی و بی اثر میشه بطوری که اقتصاد طی 6 ماه میپوکه و خیلی ها دیگه نونی برای خوردن ندارن