سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مانور سه گانه اطفاء حریق، جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی در بندر چابهار

مانور بزرگ سه گانه اطفاء حریق، جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی با محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در بندر چابهار برگزار شد.

سیدحسن ابراهیمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:ارزیابی میزان آمادگی واحد‌های هوایی و دریایی، اجرای دقیق الزامات مرتبط با کنوانسیون‌های بین المللی مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی و تأمین ایمنی دریانوردان را از اهداف مهم این مانور در راستای ضرورت آمادگی هرچه بیشتر برای استقبال از مسافران نوروزی برشمرد.

وی همچنین ارتقای سطح توانایی و مهارت پرسنل عملیاتی و ستادی، افزایش توان عملیاتی تجهیزات، ارزیابی عملکرد یدک کش‌های آتشخوار و کنترل صدمات در هنگام آتش سوزی شناور‌ها و سنجش میزان آمادگی و هماهنگی بین بخش‌های مختلف را از دیگر اهداف مانور سه گانه در راستای طرح ساماندهی ایمنی دریایی نوروزی عنوان کرد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان، شناسایی نقاط ضعف و قوت تیم‌های اطفاء حریق، جستجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی بندر چابهار، شناسایی مناطق بالقوه ایجاد آلودگی‌های نفتی و یافتن راه کار‌های بهتر و عملی تر، حصول اطمینان از وجود درک صحیح از جنبه‌های فرماندهی، مدیریت و الزامات گزارش دهی و اصلاح و تقویت طرح‌های عملیاتی موجود را از دیگر اهداف پیش بینی شده این مانور برشمرد.

گفتنی است مانور سه گانه اطفاء حریق، جستجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی،  با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان در حوضچه بندر شهید کلانتری بندر چابهار آغاز شد و گروه‌های شرکت کننده تحت نظر فرمانده عملیات نسبت به انجام وظایف محوله اقدام کردند  خاتمه یافت.

گفتنی است ؛ در برگزاری این مانور چهار فروند یدک کش، شناور ناجی، شناور گارد، یدک کش نیروی دریایی، شناور‌های دریابانی، یک فروند بالگرد و تجهیزات مقابله با آلودگی مورد استفاده قرار گرفت و یک فروند شناور مجهز به سیستم پاشش مواد پاک کننده و از بین برنده لکه نفتی (دیسپرسنت) نیز در این عملیات جهت پاکسازی لکه‌های نفتی بکار گرفته شد.

ابراهیمی در خاتمه یادآور شد: تمامی دریانوردان و مسافران دریایی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی و یا مشاهده آلودگی در آب‌های استان سیستان و بلوچستان می‌توانند مراتب را بلافاصله از طریق شماره تلفن ۱۵۵۰ به مرکز جستجو و نجات دریایی اطلاع دهند تا در سریعترین زمان، هماهنگی و اقدامات لازم اتخاذ گردد.

انتهای پیام/ع

برگزاری سه مانور در بندر چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.