سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار مارانی:

وحدت و همدلی در بین شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان موج می‌زند

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: وحدت، همدلی، انسجام و برادری در بین شیعه و سنی سیستان و بلوچستان موج می‌زند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار سرتیپ محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد اظهار داشت: شیعه و سنی در این استان در کنار یکدیگر در مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی با هم مشارکت دارند.

وی بیان کرد: وجود آیت الله سلیمانی در سیستان و بلوچستان مایه خیر و برکت و ایجاد وحدت و همدلی در این استان پهناور بود.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: هرچند برخی مواقع شاهد تلاطم‌های امنیتی در سیستان و بلوچستان از سوی کسانی که از سفره انگلیس و آمریکا متنعم می‌شوند هستیم، اما نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی اجازه نخواهند داد که امنیت کشور و استان مورد تهدید قرار گیرد.

وی ادامه داد: شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان در کنار یکدیگر برای اعتلای امنیت تلاش می‌کنند.

سردار سرتیپ مارانی اظهار داشت: ملت ایران اسلامی ملت شهید پرور است و باکی از دشمنان این مرز و بوم ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها پنج هزار مدرسه در این استان بود، اما در چهل سال اخیر بیش از چهار هزار و ۷۰۰ مدرسه ساخته شده است.

علیرضا نخعی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب تنها سه هزار معلم در سیستان و بلوچستان داشتیم، اما هم اینک به ۴۰ هزار معلم رسیده است.
وی بیان کرد: ۱۲ هزار معلم نسبت به نرم کشوری در سیستان و بلوچستان کمبود داریم.

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز اظهار داشت:با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با ۲ کشوری که مشکل دارند مرز‌های طولانی دارد خطر افراط گرایی و تکفیر در این استان همواره مورد تهدید بوده، اما با تدبیر مسئولان و علما افراط و تکفیر هیچ گاه نتوانست در این خطه نفوذ کند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: تندروی و افراط گرایی در سیستان و بلوچستان به هیچ عنوان پذیرفته شدنی نیست.
وی بیان کرد: تمام قدرت‌های جهانی تلاش کردند که سیستان و بلوچستان را ناامن کنند، اما با هوشیاری مسئولان نظامی و مردم این استان در امنیت کامل است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: در سایه امنیت در سیستان و بلوچستان می‌توان به کار تجاری، اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی پرداخت، اما اگر نا امنی باشد هیچ کس در رفاه و آسایش نیست.

وی ادامه داد: هر چیزی که به امنیت سیستان و بلوچستان کمک می‌کند باید مراعات شود.

انتهای پیام/ع

ملت ایران اسلامی ملت شهید پرور است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.