سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ هزار اصله نهال در مهاباد توزیع می‌شود

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۶ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان مهاباد توزیع و کاشته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مجید پاتو رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: این نهال‌ها شامل سرو نقره ای، ارغوان، انواع بلوط، داغداغان، سرو خمره ای، زیتون وحشی و بنه است که برای احیا و توسعه جنگل‌ها و مراتع این شهرستان کاشته می‌شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اختصاص نهال به مناطق شهری و روستایی، در جنگل‌های این شهرستان نیز گونه‌های بادام، بنه، گلابی وحشی، زالزالک و گونه‌های بومی منطقه کاشته خواهد شد.

پاتو بیان کرد: امسال ۵۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های توسعه جنگلکاری و آبخیزداری این شهرستان تخصیص یافته که ۲۰ میلیارد ریال آن برای توسعه جنگل‎های حاشیه سد مهاباد و کوه داشامجید و ۳۰ میلیارد ریال دیگر آن برای اجرای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی هزینه شده است.

رییس اداره منابع طبیعی مهاباد، وجود بلایای طبیعی را ناشی از تخریب فضای سبز و جنگل‌ها و کاهش پوشش گیاهی عنوان کرد و گفت: گرم شده کره زمین، تغییرات آب و هوایی اقلیمی، کاهش آب‌های شیرین، بیابان زایی و پدیده گرد و غبار، سیلاب، بلایای ناگهانی و تدریجی از جمله مشکلات زیست محیطی هستند که به علت تخریب پوشش گیاهی و جنگل در دنیا اتفاق می‌افتد.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ج

توزیع ۶ هزار اصله نهال در شهرستان مهاباد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.